شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#آیت الله

نماینده آیت الله سیستانی: افغانستان را آباد کنید اسیر رژیم‌ها نباشید، حاکمیت‌ها تغییر می‌کنند

نماینده آیت الله سیستانی: افغانستان را آباد کنید اسیر رژیم‌ها نباشید، حاکمیت‌ها تغییر می‌کنند

نماینده آیت الله سیستانی در شمال افغانستان اعلام کرد؛ استنباط از پیام این مرجع بزرگ این است که مردم با حضور در افغانستان در آبادی آن بکوشند، اسیر رژیم‌ها نباشند زیرا حاکمیت‌ها تغییر می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حیدر هاشمی» نماینده آیت الله سیستانی در ولایت بلخ اظهارداشت که  در سفرش به نجف اشرف، این مرجع بزرگ جهان تشیع فرمودند به مردم افغانستان بگوئید «چشم حرمتی که به شما در کشورتان دیده می‌شود در هیچ جای دیگر از دنیا چه غرب و دیگر کشورهای همسایه با آن چشم حرمت دیده نمی‌شوید».

وی گفت: «منزل آیت الله سیستانی صفای ویژه و معنویت خاصی داشت که خدا را شاهد می‌گیرم هر چه ایشان صحبت می‌کردند اشکها به چشمم حلقه می‌زد، سه بار این مجتهد دلسوز و آگاه فرمودند من برای مردم افغانستان دعا می‌کنم».

هاشمی افزود: «ایشان فرمودند به مردم افغانستان بگوئید به چشم حرمتی که به شما در افغانستان دیده می شود در هیچ جای دیگر از  دنیا در غرب و در کشورهای همسایه با آن چشم حرمت دیده نمی شوید».

به گزارش خبرگزاری «آوا»، امام جمعه مدرسه سلطانیه شهر مزار شریف به تعبیر از صحبت های ایت الله سیستانی اذعان کرد: یعنی مردم در کشور خودتان بمانید عزت و حرمت شما در افغانستان است.

نماینده آیت الله سیستانی ابراز داشت: «کسانی که با تبلیغات و ایجاد وحشت افغانستان را رها کردند در همان لحظه‌های حساس هم عرض کرده بودم، ما کسی را منع نمی‌کنیم اما حرف اینست که حضور مردم در کشور وظیفه است و این کشور را باید آباد کنیم ما اسیر رژیم ها نیستیم بلکه حاکمیت ها تغییر می‌کند».

انتهای پیام/.