شهرخبر

چگونه یک برنامه نویس شویم و درآمد کسب کنیم؟

چگونه یک برنامه نویس شویم و درآمد کسب کنیم؟

صدآنلاین : به زبان ساده و با کم ترین کلمات، علم برنامه نویسی در واقع دادن دستوراتی به کامپیوترها و رایانه ها برای اجرای فرامین خاصی است.

به گزارش صدآنلاین اخبار فناوری مسلما یکی از بخش های خبری است که هر روز می تواند نسبت به روز گذشته اش پر بار تر و بهتر باشد. در این میان اخبار مختلفی وجود دارند که می توانید در این حوزه در خصوص آن ها بشنوید. یکی از این موارد مربوط به برنامه نویسی می شود که امروز قصد داریم تا به صورت ساده و جامع آن را به شما معرفی کنیم.

برنامه نویسی چیست؟

تمام تکنولوژی و هوش مصنوعی را که در اطراف خود می بینید، حاصل تلاش های برنامه نویسان در حوزه های مختلف برنامه نویسی است. در این بین بهتر است بدانید که برنامه نویسی چیست و چگونه می توان از انواع آن به نفع توسعه تکنولوژی استفاده کرد.

اگر بخواهیم به زبان ساده و با کم ترین کلمات، علم برنامه نویسی را توضیح دهیم، صرفا می توانیم بگوییم که برنامه نویسی در واقع دادن دستوراتی به کامپیوترها و رایانه ها برای اجرای فرامین خاصی است. این دستورات در قالب کدها به رایانه ها داده می شوند، سپس این کدها در سی پی یو کامپیوتر که همان پردازشگر اصلی کامپیوتر شناخته می شود، پردازش و تجزیه و تحلیل شده و در گام بعدی نیز خروجی کار به کاربر نمایش داده خواهد شد.

از آن جایی که تمامی کدنویسی های صورت گرفته همچون کنار هم قرار دادن اعداد 0 و 1 می شود، باید گفت که علم برنامه نویسی در واقع علم صفر و یکی است.

کاربردهای برنامه نویسی

همان طور که پیشتر نیز گفتیم، برنامه نویسی علمی است که به شکل بسیار جامع کاربرد دارد. در واقع می توان گفت که این علم در تمام جنبه های زندگی امروزی بشر می تواند مفید واقع شود. به تلفن های همراهی که در دست دارید، نگاهی بیاندازید. علاوه بر برنامه ها و اپلیکیشن های نصب شده بر روی آن، ساده ترین عملکردهای آن همچون روشن و خاموش شدنش نیز نیاز به برنامه نویسی دارد.

به کامپیوتر خود مراجعه کنید. در خصوص آن چه چیزی را می بینید؟ در این دستگاه نیز مشاهده می کنید که هر آن چه در لپ تاپ وجود دارد باز هم حاصل کار زبان برنامه نویسی است. بنابراین می توان گفت که کاربردهای برنامه نویسی بسیار وسیع بوده و قطعا یکی از مشاغلی که در آینده ای نه چندان دور پابرجا می ماند، همین شغل برنامه نویسی است.

چگونه یک برنامه نویس شویم؟

حالا که متوجه اهمیت برنامه نویسی شدید، بهتر است بدانید که چگونه می توانید تبدیل به یک برنامه نویس شوید. در ادامه به موضوعاتی که مربوط به این بخش می شوند، خواهیم پرداخت. بهتر است گام هایی که گفته می شود را به دقت بردارید تا دچار خطا و اشتباه در این مسیر نگردید، زیرا معمولا در اخبار فناوری به شما این موضوع را گوشزد نمی کنند که مسیر برنامه نویسی بسیار طولانی و پر از چالش است. در صورتی که از ابتدا مسیر اشتباهی را در برنامه نویسی طی کرده باشید و یا در مسیر درست بوده باشید و گام ها و انتخاب های اشتباه داشته باشید، چیزی جز هدر دادن عمر خود نخواهید داشت.

*علاقه یا پول؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که در این مسیر به دنبال کسب علاقه هستید و یا پول می خواهید. مسلما می دانید که درآمد برنامه نویسی تا چه حد بالا است و می تواند شما را تا چه حد در زمینه های مادی و مالی به رفاه برساند، اما فراموش نکنید که عدم داشتن عشق و علاقه قلبی به این کار نمی تواند به شما قدرت کافی برای مقابله با چالش های این مسیر را بدهد و مسلما در همان چندین گام ابتدایی، این کار را رها خواهید کرد.

*انتخاب نوع برنامه نویسی

به طور کلی 3 مدل برنامه نویسی مختلف وجود دارد که باید در همین ابتدای مسیر نوع آن را مشخص کرده و در آن حوزه فعالیت کنید. برنامه نویسی تحت وب، برنامه نویسی ویندوز و برنامه نویسی موبایلی. امروزه برنامه نویسی یندوز همچون گدشته رونق ندارد، اما باز هم به طور صد در صدی از بین نرفته است. برنامه نویسی تحت وب نیز مربوط به کدنویسی سایت های هوشمندی می شوند که به صورت آنلاین به شما خدمات خواهند داد. برنامه نویسی های موبایلی نیز امروزه روی بورس هستند و شامل تمام اپلیکیشن هایی می شوند که برای موبایل های ویندوز و اپل طراحی می گردند.

*انتخاب زبان برنامه نویسی

قدم بعدی مربوط به انتخاب زبان برنامه نویسی است. زبان های برنامه نویسی می توانند چندین مورد باشند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشان را دارند. این در حالی است که بهتر است در همان ابتدا یک زبان را انتخاب کرده و صرفا برای آن که در تمام جنبه ها قوی شوید، به سراغ چند زبانی نروید؛ زیرا این کار صرفا سبب شکست شما خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله که در خصوص برنامه نویسی در اخبار فناوری بود، صحبت هایی را در مورد این بخش از تکنولوژی ارائه کردیم. بهتر است اگر شما هم به دنبال چنین چیزی هستید، از بررسی سایت های مختلف، کتاب های گوناگون و خودآموز و...شروع کنید.