شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب

لحظه طغیان رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری / فیلم

بارش‌های اخیر در نقاط مختلف استان موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها شد. میزان بارش‌های سال زراعی جاری در چهارمحال و بختیاری هفت درصد افزایش دارد.

لحظه طغیان رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری / فیلم

به گزارش سلام نو، علاوه بر بارش‌ها به علت کوهستانی بودن منطقه با ذوب شدن برف‌های گذشته موجود در ارتفاعات، حجم آب و بارش‌ها افزایش یافته است که برای مناطق گردشگری و روستاها خطرناک است.

میزان بارش‌ها در منطقه بازفت باعث طغیان و سیلابی شدن رودخانه این منطقه شد.

مردم برخی مناطق استان هم شاهد بارش برف هستند. بارش برف از ساعاتی پیش در وردنجان شروع شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود بزرگ کارون، دز و زاینده رود است.

اعلام میزان بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

همچنین بارندگی سامانه بارشی تا ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز جمعه ۱۳ اسفند در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

مهران چراغ پور، مدیرکل هواشناسی استان گفت: در شهرکرد مرکز استان ۱۴.۴میلی متر، در بروجن ۱.۴میلی متر، در لردگان ۱۳.۸میلی متر، در کوهرنگ ۱۲۱.۳میلی متر (۱۵سانتیمتر برف)، در اردل ۲۷.۵میلی متر، در فارسان ۳۷.۱میلی متر، در سامان ۱۶میلی متر، در بن ۲۳.۷میلی متر، در شلمزار ۳۷.۴میلی متر، در مالخلیفه ۲۲.۹میلی متر، در فرخ شهر ۸.۶میلی متر، در سورشجان ۲۵.۵میلی متر، در دوآب صمصامی ۵۹میلی متر، در بلداجی ۱۴.۴میلی متر، آلونی ۱۲میلی متر و در ایلبگی ۱۹.۲میلی متر بارندگی رخ داده است.

افزایش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور گفت: در سال زراعی جاری میزان بارندگی‌هایکاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری درمقایسه با میانگین بلند مدت هفت درصد افزایش دارد. در سامانه اخیر بارشی بیشترین میزان بارندگی با ۱۴۵ میلیمتر در کوهرنگ و کمترین میزان بارش با ۱. ۴ میلیمتر در بروجن گزارش شد. با ورود سامانه جدید بارش پراکنده برف و باران و وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری پیش بینی می‌شود.