ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده جیرفت و عنبر آباد و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت وگو با خبرنگار برنا، درباره مشکل موجود در کشور برای صدور مجوزهای کسب و کار گفت: واقعیت این است که برای صدور مجوزها در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد و تولید کننده با مشکلات زیادی برای گرفتن مجوز مواجه است. 

اعظمی ساردوئی با بیان اینکه در طرح جهش تولید که در کمیسیون کشاورزی مجلس در دست بررسی است برای مجوزهای حوزه کشاورزی این مسئله را مورد توجه قرار داده ایم افزود: تاکید ما این است که فردی که می خواهد یک کاری را آغاز کند تا دو سال آن کار را شروع کند و اگر نتیجه گرفت بعدا دنبال گرفتن مجوز برود. 

این نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد افزود: نباید همان ابتدای کار ترمز جوانان و تولید کنندگان را با انداختن آنها در فرآیند گرفتن مجوز بکشیم. 

نماینده مجلس یازدهم گفت: یکی از مشکلات ما این است که بروکراسی اداری یا همان دیوار سالاری اداری در کشور ما خیلی شدید است و این مسئله مانع راه اندازی کسب و کارهای جدید و تولید و جهش آن است. 

اعظمی ساردوئی بیان کرد: برای شروع یک کار در حوزه کشاورزی باید از ۱۶ تا ۱۷ اداره استعلام گرفته شود. این یک روند خسته کننده و زمان بر است و تا زمانی که می خواهیم مجوز آخری را بگیریم مجوز اول باطل می شود و این چرخه تکرار می شود. 

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: قانون دیگر مجلس یعنی تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هم در ایم سمیر موفق عمل خواهد کرد زیرا با یکسان شدن درگاه صدور مجوزهای کسب و کار و جمع شدن لابی گری ها از این مسیر مشکلات خیلی زود حل خواهد شد و این فرآیند مجوز فروشی و ارزش دار شدن مجوزها از بین می رود.