شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#آمریکا

واشنگتن: تحریم‌های روسیه ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد

امریکا

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد که تحریم‌های روسیه ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه روسیه ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران نداشته و نباید بر روی آن تاثیر بگذارد.

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «روسیه نیز منفعت عمومی در تضمین این موضوع دارد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

 مذاکره‌کنندگان ارشد انگلیس و فرانسه دیروز (جمعه) در حالی که برای دیدار وزرای امور خارجه، راهی کشورشان بودند گفتند که مذاکرات وین به دستیابی به توافق نزدیک است.

 اولیانوف روز پنجشنبه هم گفته بود که فکر نمی‌کند مذاکرات به شکست بینجامد و یک نشست در سطح وزرا محتمل است، اما او نمی‌تواند بگوید که آیا این نشست در روز شنبه، یکشنبه یا دوشنبه برگزار می‌شود.

پیش‌تر آمریکا گفت که «توافق احتمالی» در وین نزدیک است، اما چند  نقطه اختلاف مانع از توافق شده و زمان در حال اتمام است. «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار ارزیابی سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در وین در هفته‌های اخیر، گفت مذاکره‌کنندگان در وین «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند. وی افزود: ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده باقی مانده است. توافقی نخواهیم داشت مگر این که مسائل باقیمانده را به سرعت حل کنیم.

او در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت: با این حال، اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم و باید در عرض چند روز به درک بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم.

منبع: فارس