شهر خبر

حاشیه های اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن/رییس جمهور نیامد

حاشیه های اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن/رییس جمهور نیامد

آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با تجلیل و تقدیر از نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شامگاه امشب چهاردهم اسفندماه با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت الاسلام سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام حاج ابوالقاسم نماینده خبرگان رهبری برگزار شد.

این مراسم بنابر اطلاع رسانی‌های قبلی قرار بود با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور برگزار شود، اما در واپسین لحظات برگزاری آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات این حضور لغو شد.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط هادی موحد امین رتبه نخست و قهرمان سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی در رشته قرائت آغاز شد و سپس مجید یراقبافان به اجرا و خوشامدگویی به مهمانان پرداخت.

سپس حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قرائت آیاتی از قرآن و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امسال منور به دو نیمه شعبان بود و امیدواریم به برکت امام زمان (ع) کشور ما برکات زیادی در پیش رو داشته باشد و در مسیر زندگی توفیقات روزافزون، و به کمال مطلوب قرآنی نزدیک شویم.

وی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور قصد تشریف فرمایی داشتند و گویا عارضه‌ای پدید آمده در حالیکه دل و قلب و جانشان در این فضا است و آرزوی توفیق و ابلاغ سلامشان را برای همه داشتند.

حجت الاسلام خاموشی با روایتی از مرحوم شیخ حر عاملی در وسایل الشیعه گفت: در روایتی آمده است «قرآن را یاد بگیرید و یاد بدهید. قرآن روز قیامت در زیباترین صورتی که مردم به آن نگاه می‌کنند در برابر انسان ظاهر می‌شود.

وی گفت: در این روایت قرآن موازی با انسان قرار می‌گیرد و تکلیف خودش را با فرد مشخص می‌کند.در روایت دیگری آمده است که قرآن به عنوان یک شیعه اهل عمل قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: کسی عیال الله می‌شود اهل قرآن است. همچنین در روایت دیگری داریم که قرآن را ضیافت ویژه الهی معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سی و هشتمین دوره را برگزار می‌کند، گفت: اصرار داشتیم مسابقات بر اساس پروتکل‌ها باشد.

حجت الاسلام خاموشی توسعه فعالیت‌های قرآنی را در سازمان اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت‌ها را اولویت دانست و گفت: ظرفیت چند هزاری بقاع متبرکه که در سال جدید این ظرفیت‌ها ذیل برنامه‌های روخوانی، ترتیل، و حفظ خواهد بود و چنین فعالیت‌هایی را در بقاع متبرکه خواهیم داشت. همچنین وظایفی را شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچون ساماندهی مسابقات قرآنی و امر حفظ را به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار کرده که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاییم.

سپس گروه تواشیح و همخوانی اهل البیت به سرپرستی هادی ارزم به اجرای سه قطعه پرداختند.

بعد از آن حیدر کسمایی رئیس هیأت داوران، بیانیه هیأت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن را قرائت کرد.

سپس محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی به بیان سخنانی پرداخت و در این راستا نگاه دولت را متوجه فعالیت‌های قرآنی دانسته و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دولت را مهم برشمرد.

بعداز آن نیز از افراد برتر که در ایران حضور داشتند تجلیل شد.