به گزارش برنا؛ مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از مصاف با گل‌گهر به شرح زیر است:

فرهاد مجیدی در ابتدای صحبت هایش گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی فردا صحبت کنم، می‌خواستم از شما دوستان عزیز و خبرنگاران محترم عذرخواهی کنم که در دو بازی قبلی در کنفرانس حاضر نشدم. با توجه به مشکلاتی که برای ما ایجاد شد، ترجیح دادیم در یک شرایط بهتر صحبت کنم چون احتمال داشت صحبتی کنم که به تیمم لطمه وارد شود. از این جهت خواهی می‌کنم. امروز در خدمت شما هستم و دوست دارم در مورد تیمی صحبت کنم که فکر می‌کنم یکی از خوش‌شانسی‌های من این است که هرروز این بازیکنان را می‌بینم. بازیکنان خوب و شریفی که از نظر فوتبالی و رفتاری بسیار شایسته هستند. بازیکنان من امسال خیلی زحمت کشیدند. با وجود همه مشکلات زحمت کشیدند. آن‌ها خم به ابرو نیاوردند و با تمام وجود تلاش کردند. با تمام وجود از بازیکنانم تشکر می‌کنم و خوشحالم که سرمربی تیم بزرگ استقلال هستم. با وجود همه مشکلات، با همه وجود تلاش کردند و روز به روز بهتر شدند. توقعات را بالا بردند. تیم ما بعد از پنج پیروزی متوالی، یک مسابقه خارج از خانه برابر تیم خوب نساجی و با آنهمه موقعیت گل مساوی کرد و دو سه روز بعدش حالمان خوب نبود و این نشان می‌دهد توقعات از تیم ما بالا رفته است. با توجه به مشکلاتی که ما داریم که البته خیلی از تیم‌ها دارند یعنی امکاناتشان در خور یک بازیکن فوتبال نیست و باشگاه استقلال هم به دنبال گسترش امکانات است، من مطمئنم که این بازیکنان می‌توانند اتفاقات بزرگی را برای استقلال رقم بزند. خوشحالم که من و کادر فنی در ۹۰ درصد بازیکنان انتخاب درستی داشته‌ایم. تیم من، تیم پر انرژی با بازیکنان جوانی است و بازیکنان با عشق و علاقه این پیراهن را انتخاب کردند و با همه وجود تلاش می‌کنند. هدف اصلی ما و بازیکنان قهرمانی است حتی اگر دو بازیکن اصلی ما را به آن شکل راهی لیگ یک کنند. مرادمند و یزدانی از نظر فوتبالی و شخصیتی بازیکنان مورد علاقه من بودند. همه بازیکنان تیم این را می‌دانند. مثل چشمان من بودند. پیام من به این دو بازیکن این است که به خاطر شما هم که شده، ما جام را می‌گیریم. من برای این مسیری که انتخاب کردم، دلایل زیاد برای قهرمانی داشتم الان دلیل دیگری هم به اضافه شده و آن هم سیاوش و حسین هستند.  مجدداً از بازیکنانم تشکر می‌کنم و به آن‌ها افتخار می‌کنم که با تمام وجود برای سربلندی تیم فوتبال استقلال تلاش می‌کنند.

وی در خصوص مدافع برزیلی استقلال تاکید کرد:  با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شده بود و ما باید از بازیکن آزاد استفاده می‌کردیم، یکسری محدودیت وجود داشت و با کادرمان چند بازیکن را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این مدافع برزیلی در ادامه راه می‌تواند به ما کمک کند. ان‌شاءالله قرار است قرارداد امضا شود و به تیم این بازیکن اضافه شود.این بازیکن در سه دفاع هم بازی کرده و اطلاعات شما ناقص است و اتفاقا یکی از دلایلی که ما او را گرفتیم، همین است که در این سیستم بازی کرده است. ما آپشن زیادی هم برای انتخاب بازیکن نداشتیم. اولین نکته‌ای که روی آن تمرکز کردیم این بود که این بازیکن آخرین بازی‌اش را کی انجام داده است؟ او بازیکنی بود که یک ماه پیش بازی کرده بود و به نظر من از لحاظ جسمانی شرایط خوبی دارد. بازیکنان خوب دیگری هم بودند ولی سه چهار ماه بود که بازی نکرده بودند و این بازیکن چون شرایط بازی داشت انتخاب کردیم.

سرمربی آبی ها در مورد ساعت بازی‌های استقلال و پرسپولیس تاکید کرد:  من نظر خاصی ندارم. ما در نیم فصل اول در ۱۰ بازی زودتر از پرسپولیس بازی کردیم. با احترام به تیم پرسپولیس و دوست خوبم آقای گل محمدی که شاید به این داستان‌ها احتیاج نداشته باشند، من از شما می‌پرسم، من به خاطر ندارم که تیم استقلال و پرسپولیس در یک روز بازی داشته باشند و بازی اول در تهران باشد. من چنین چیزی را به خاطر ندارم. به هر جهت رقابت بین این دو تیم است و حالا سهیل مهدی تشخیص داده که تیم استقلال اول بازی کند. فکر می‌کنم این برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. به عنوان سرمربی استقلال به آقای مهدی می‌گویم که در ۱۰ هفته آینده هم می‌توانند بازی ما را زودتر از پرسپولیس بگذارند. من درباره مشکلاتی که برای ما در خصوص بازیکنان، سازمان لیگ و چه کارهایی که خودی‌ها و ناخودی‌ها می‌کنند، در پایان فصل مفصل صحبت می‌کنم.

مجیدی در مورد بازی برابر گل گهر اظهار داشت: بازی فوق العاده سختی پیش روی ماست و حریف تیم بسیار خوبی است و همانطور که شما گفتید، بازی حساسی پیش روی ماست در بازی‌های حساس کم موقعیت ایجاد می‌شود و طبیعتاً هر کس که از موقعیت‌هایش استفاده کند، برنده می‌شود.

 سرمربی استقلال در واکنش به صحبت‌های صالح مصطفوی در خصوص داوری تاکید کرد:  صحبت راجع به داوری نمی‌کنم. آن حرف هم هیچ ربطی به داوری نداشت. شما می‌توانید از داوران چهارم بپرسید که آرام ترین نیمکت چه تیمی است. آرام‌ترین نیمکت مال ماست. من همیشه به داور چهارم می‌گویم که اگر نیمکت ما اعتراض کرد، می‌توانید اخراج کنید. صحبت آقای مصطفوی هم ربطی به داوری نداشت. من خودم در چهار پنج بازی گذشته سعی کردم درباره داوری صحبت نکنم چون احساس کردم اگر صحبت کنیم استرس بیشتری به داوران وارد می‌شود. به هرجهت تیم استقلال، تیمی است که ساختاری در آن شکل گرفته است. صحبت من بحث دفاعی نیست و ساختار تیمی است. کار را در استقلال از پارسال شروع کردیم و شما خبرنگاران زیاد به این مسئله دقت نمی‌کنید. در ۹ بازی پایانی فصل قبل تیم ۴ گل خورد و در فصل جاری این روند را بهتر کردیم.

وی افزود: شما خودتان را جای سرمربی بگذارید، دو بازیکن اصلی جدا می‌شوند و زمان می‌خواهد تا تیم شکل خود را بگیرد. ناراحتی ما از این بابت بود ولی این مسائل را فراموش می‌کنیم و فرهاد مجیدی آدمی نیست که جا بزند. این اتفاقاتی که برای من می‌افتد، من تبدیلش می‌کنم به انرژی برای خودم و بازیکنانم. هر چقدر این اتفاقات بیشتر شود، انگیزه و اراده بازیکنان من هم بیشتر می‌شود. در بازی‌های آینده ما محکم‌تر و با انرژی‌تر بازی می‌کنیم. بازیکنانم تاکنون فوق‌العاده نتیجه گرفته‌اند. به جای اینکه از بازیکنان تمجید و تقدیر شود، صحبت‌های دیگری می‌شود ولی این صحبت‌ها تاثیری در روند ما نخواهد داشت.

 مجیدی در مورد روند گل نخوردن استقلال خاطرنشان کرد:  من قبلا هم گفتم که سیاوش و مرادمند از نظر من و با احترام به دیگر مربیان مثل مربیان تیم ملی، بازیکنان بسیار خوبی هستند و شانس حضور در تیم ملی را دارند. حالا این اتفاق افتاده و این یک شوک به تیم ما بود. ما چندین جلسه با مدیران استقلال داشتیم و آنها گفتند این دو بازیکن تا آخر فصل می‌مانند. اگر یک درصد احتمال می‌دادیم که آن‌ها بروند اجازه خروج دیگر بازیکنان را نمی‌دادیم. ما یک تیم هستیم و بازیکنان دیگر نسبت به این مسئله ناراحت شدند و این موضوع در تیم ما تأثیر گذشت. البته این دو بازیکن از نظر فنی فوق العاده هستند ولی ما بازیکنی داریم که جای آنها را پر می‌کنند و دیدید که در دو بازی قبلی تیم ما گل نخورد. مهم این است که به راحتی گل نمی‌خوریم. از قبل برای من، مهم شخصیت تیمی بود. به همین جهت بود که در ابتدای نشست از بازیکنانم تشکر کردم. بازیکنانم با تمام مشکلات فوق العاده کار کرده‌اند و من مطمئنم که در آینده هم این روند را حفظ می‌کنیم.

وی در مورد عملکرد ژستد گفت: ژستد بازیکن فوق العاده‌ای است و آنچه که من می‌خواهم را به نحو احسن انجام می‌دهد و ما صد درصد از او راضی هستیم. او اگر بتواند این روند و حفظ کند، خیلی بیشتر می‌تواند به ما کمک کند.

 مجیدی در مورد بازگشت وریا غفوری تصریح کرد: خیلی خوشحال شدم که گویا را در تمرین دیدم و صحبت های خوب و انرژی را با هم داشتیم نه تنها او بلکه امیدوارم همه بازیکنان بتوانند با سربلندی در بازی‌های بعدی حضور پیدا کنند و امیدوارم که بتوانیم در ادامه نتایج خوبی کسب کنیم.

 وی در واکنش به سوالی در مورد دریافتی بازیکنان گفت: این سوال در خصوص کنفرانس نیست و این مسائل درون خانوادگی است و خودمان حلش می‌کنیم. شما نگران نباشید.

 مجیدی در مورد رکورد شکست ناپذیری  استقلال در لیگ اظهار داشت: این که تیم ما تا الان بدون باخت بوده، طبیعتاً هر مربی از این بابت خوشحال است اما چیزی که در تفکر من است، این است که روند تیم ما حفظ شود و بالانسی که استقلال در این سال‌ها نداشته، حفظ شود. بازیکنانم در این بیست بازی بسیار خوب بودند و باهوش کار کردند. خود من به دنبال رکورد نیستم و بیشتر دنبال این هستم تا پایان فصل هواداران را خوشحال کنم.

 سرمربی استقلال در مورد تاثیر اتفاقات بازی رفت در بازی فردا تاکید کرد:  چیزی که روز گذشته هم اتفاق بیفتد، من و بازیکنانم به آن فکر نمی‌کنیم. نمی‌خواهیم مسائل دیگر روی تمرکز تیم ما اثر بگذارد. با توجه به جدول نیاز به پیروزی داریم و می‌دانیم که حریف مان بسیار خوبی است و باهوش کار می‌کند ولی ان‌شاءالله که بتوانیم سه امتیاز را فردا به دست آوریم.

 

انتهای پیام //