شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

بازار ارزهای دیجیتال در روسیه منفجر شد

بنا بر اعلام سازمان اعتبارسجی استاندارد اند پورز (Standard and Poor’s) در روز جمعه، با توجه به اینکه تحریم ها دسترسی روسیه به سیستم مالی جهان را محدود می کند، تقاضای ساکنین روسی به رمزارزها جهش یافته است.

این سازمان رتبه‌بندی در بیانیه‌ای عنوان کرد: “افزایش تقاضا برای رمزارزها به احتمال زیاد سرعت فرایند بررسی تنظیم مقررات برای این عرصه را تسریع خواهد بخشید.”

با این حال، این سازمان معتقد نیست که استفاده از ارزهای دیجیتال به میزانی رسیده باشد که بتواند عواقب و پیامد های شدید تحریم ها را بر اقتصاد روسیه کاهش دهد.

در این بیانیه آمده است: “حجم معاملات بیت کوین به روبل در روز حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت و این حاکی از تقاضای شدید و سریع مردم به رمزارزها است.”

“به نظر ما ، افزایش علاقه به بیت کوین عمدتا به مخاطبانی نسبت داده می شود که به دنبال محافظت از پس انداز خود در برابر ارز محلی ضعیف تر هستند. تحت شرایط بسیار سخت از قبیل جنگ و تحریم های شدید، بیت کوین ممکن است به عنوان راهی در نظر گرفته شود که از مال و اموال محافظت کند و دسترسی این کشور به ذخایر ارزی را فراهم کند. “

قیمت بیت کوین در ۲۸ فوریه(۹ اسفند) ، یک روز پس از توافق آمریکا و متحدانش مبنی بر قطع دسترسی برخی بانک های بزرگ روسیه از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت، بالغ بر ۱۴ درصد افزایش یافت.

آلت کوین ها و بازار رمزارزها طی روزهای بعدی از آن پیروی کردند، اما در روز های اخیر بخشی از این سود را از دست دادند.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی