شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#فوتبال#فوتبال آسیا

بحران واقعی در انتخاب سهیمه لیگ قهرمانان

بحران واقعی در انتخاب سهیمه لیگ قهرمانان آسیا

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که درخصوص نحوه تعیین سهمیه کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش مشرق، روز پنج شنبه بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی شهرهای میزبان ۵ گروه از منطقه غرب آسیا در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را اعلام کرد. تمامی گروه های منطقه غرب در کشور عربستان برگزار خواهد شد. دیدارهایی که از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده و در ۶ اردیبهشت نیز به پایان می رسد.

نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در صحبت هایی اعلام کرد که هیچ گونه فرمول یا سازوکاری درخصوص تعیین تیم های شرکت کننده در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ در فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ اتخاذ نشده است.

پس از اینکه دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کمیته برگزاری مسابقات مبنی بر برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۲۳ همزمان با تقویم اروپا را تصویب کرد، بحث و ابهاماتی درخصوص نحوه تعیین سهمیه کشورها برای حضور در این پیکارها به وجود آمد چرا که در زمان شروع این مسابقات، دو فصل فوتبالی در کشورهای آسیایی به پایان رسیده است.

نضال بحران در بیانیه‌ای به خبرگزاری آلمان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی در این زمینه صادر نکرده است، زیرا لیست تورنمنت‌هایی که هویت و الزامات شرکت‌کنندگان را مشخص می‌کند در حال حاضر تغییری نکرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتاق است فدراسیون های ملی فوتبال را در این بحث مشارکت دهد و نظرات خود را به عنوان بخشی از کار مشترک برای دستیابی به یک تصمیم متفکرانه که برای لیگ قهرمانان آسیا مثمر ثمر باشد، اتخاذ کند.

ماده نهم، در بند اول آیین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا، الزام شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقات را با توجه به سهمیه های موجود برای هر فدراسیون ملی، به ترتیب شامل قهرمان لیگ، سپس قهرمان جام حذفی و سپس در صورت تکراری بودن قهرمان هر دو جام، به تیم های دوم، سوم و چهارم لیگ اختصاص داده است.

بحران صدور هرگونه تصمیم رسمی در این زمینه را تکذیب کرد. وی تاکید کرد: هنوز برای تصمیم گیری رسمی در این زمینه زود است.

منبع: ورزش سه