محمد مهدی فروردین، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آمورش خبرگزاری برنا در خصوص برگزاری دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها اقدام مثبتی است که در دانشگاه آزاد قرار است انجام شود و این در شرایطی است که عده‌ای از دانشجویان که مقطع کارشناسی خود را سپری کرده‌اند، اما به دلیل اشتغال و ازدواج، برای ادامه تحصیل در مضیفه هستند، اکنون به راحتی می‌توانند در مقطع ارشد به ادامه تحصیل بپردازند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه، نمایندگان نیز از این طرح استقبال می‌کنند، افزود: مهم‌ترین دستاورد برگزاری دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد، ایجاد زمینه برای عدالت آموزشی است و چه بسا دانشجویان علاقه‌مند و مستعدی بوده‌اند که به دلیل برگزاری کنکور تحصیلات تکمیلی به شیوه مورد نقد کنونی، نتوانسته‌اند ادامه تحصیل دهند، از سوی دیگر به دلیل وجود مراکز دانشگاه آزاد در سرتاسر کشور، امکان دسترسی همه متقاضیان به تحصیل در این دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های فراگیر، قطعاً انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل را بیش‌تر می‌کند که این موضوع، ارتقای سطح علمی دانشجو که در نهایت به ارتقای سطح علمی کشور می‌انجامد را به دنبال دارد.

فروردین بیان کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های علم‌افزایی و ارتقای تحصیلات در دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه نیز با سطح بالای کیفی و کمی خود، امکانات بی‌نظیر، مراکز متعدد و اساتید خبره، مرکزی مناسب برای برگزاری دوره‌های فراگیر است.

فروردین در پایان ابراز امیدواری کرد، برگزاری دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد، ادامه‌دار باشد و این طرح به دوره دکترا نیز برسد.

انتهای پیام/