شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت‌الله سیستانی#مسجد#عراق

دفتر آیت‌الله سیستانی حمله به مسجد پیشاور را محکوم کرد

دفتر آیت‌الله سیستانی انفجار تروریستی در مسجدی در پیشاور را محکوم کرد

دفتر مرجعیت عالی شیعیان در عراق با انتشار بیانیه‌ای انفجار تروریستی در مسجدی در پیشاور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، طی بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته (جمعه، ۴ مارس) به مسجد شیعیان در شهر پیشاور واقع در شمال غرب پاکستان که به شهادت و مجروحیت ده‌ها نفر در هنگام ادای نماز جمعه منجر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسله» عراق آمده است که حادثه تلخی که طی مراسم نماز جمعه در این مسجد روی داد و منجر به شهادت تعدادی از نمازگزاران بی‌گناه و مجروح شدن تعداد زیادی از آن‌ها شد، مایه تاسف و تاثر است.

دفتر آیت‌الله سیستانی ضمن ابراز همبستگی با خانواده‌های قربانیان، برای شهدا، رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل آرزو و تاکید کرد که حوزه علمیه نجف و مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق این جنایت شنیع که وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است،را شدیدا محکوم می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حوزه علمیه نجف و مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق از دولت پاکستان می‌خواهد که که با بی‌عدالتی‌ها و جنایات گروه‌های تروریستی برای حمایت از مردم بی‌دفاع مقابله کند و اقدامات پیشگیرانه لازم را در این زمینه انجام دهد و اجازه ندهد که اجتماعات دینی در معرض چنین حملات خشونت‌آمیز و وحشیانه‌ای از سوی گروه‌های وحشی افراطی قرار گیرد. 

مقامات پاکستان روز گذشته اعلام کردند که براثر انفجار انتحاری در مراسم نماز جمعه شیعیان در مسجد پیشاور حداقل ۳۰ نفر  شهید و ۸۰ دیگر زخمی شدند.

«اعجاز احسان» رئیس پلیس پیشاور درباره جزئیات این حادثه گفتکه دو مهاجم به دنبال درگیری با پلیس، مواد منفجره همراه خود را در مسجد شیعیان در مراسم نماز جمعه منفجر کردند.

شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار مهیب در حین برگزاری نماز جمعه و نزدیک به محراب مسجد روی داده است.

داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.

منبع: فارس