شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#کاخ سفید

ادعای کاخ سفید درباره توافق با ایران | اولویت آمریکا در قبال ایران

کاخ سفید ضمن اعلام نزدیک شدن به توافق با ایران در مذاکرات وین، در عین حال مدعی شد که اولویت در هرگونه توافقی با ایران جلوگیری از دستیابی آن به سلاح هسته ای است.

آمریکا ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کاخ سفید از نزدیک بودن انعقاد توافق با ایران در مذاکرات وین خبر داد و افزود که اما این امر به کار بیشتری نیاز دارد.

کاخ سفید در عین حال مدعی شد که اولویت در هرگونه توافق با ایران جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

این در حالی است که نماینده انگلیس در مذاکرات وین پیش از این گفته بود: دستیابی به توافق با ایران ممکن است و این کشور همچنان بر خطوط قرمز خود اصرار دارد.

رئیس هیئت مذاکره کننده انگلیس در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گفت: اعضای تروئیکای اروپایی حاضر در این مذاکرات برای رایزنی بیشتر به پایتخت‌های خود باز می‌گردند.

«استفانی القاق» با اعلام این خبر افزود: توافق با ایران در دسترس قرار دارد، این در حالی است که این کشور همچنان بر ضرورت احترام به خطوط قرمز خود اصرار دارد.

این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به زودی محل مذاکرات را برای ارزیابی بیشتر با وزرای خارجه کشورهای متبوع ترک می‌کنند و ما آماده‌ایم به زودی به مذاکرات بازگردیم.