سید ابراهیم رییسی جمعه شب در نشست خبری شانزدهمین سفر استانی به گلستان اظهار داشت: در سیاست خارجی ایران نگاه متوازنی حکمفرما است اما توجه به شرق یا غرب در دستور کار ما قرار ندارد .

 وی افزود : در گذشته نگاه و امید برخی متمرکز به غرب بود و سبب شد تا کشور معطل مانده شود اما در حال حاضر هر چند با غربی ها مذاکره می کنیم و به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما برای استقلال و اقتدار کشور به جوانان برومند کشور اتکا می‌کنیم .

 وی افزود : ارتباطات فعلی ما با همسایگان متناسب با ظرفیت های طرفین نیست و باید تقویت شود

 آیت الله رییسی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران آمادگی بالایی برای توسعه تعاملات تجاری وبازرگانی با کشورهای همسایه دارد.

وی گفت : توجه به ارتباط و تعامل با همسایگان در چند ماه اخیر بیانگر اثر بخشی این سیاست است و ارزآوری حاصله ناشی از تجارت با همسایگان این مطلب را تایید می کند.

رییس جمهور در پاسخ به سئوالی در خصوص سرنوشت راه آهن اینچه برون - شاهرود گفت : برای تصمیم گیری این موضع نیازمند طرح مباحث کارشناسی هستیم که بزودی با برگزاری نشستی بین مدیران راه و شهرسازی و مدیران استان گلستان در این خصوص تصمیم گیری می شود .

 رییسی افزود :  آنچه برای ما ملاک است ، کوتاه شدن مسیر ، صرفه جویی اقتصادی و زودبازده بودن طرح های ریلی پیشنهادی است که بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد

رییس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی گلستان گفت: بیشترین اعتبار سفر امروز هیات دولت به گلستان مربوط به بخش کشاورزی است.

آیت‌الله رییسی اظهار داشت: کمبودهای کشاورزی و مشکلات ناشی از آن یکی از دغدغه های مهم مردم و دولت است که حل آن در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: پیش از انجام سفر استانی، گروه های کارشناسی به استان ها اعزام می شوند و در تماس با مسوولان و اقشار، نسبت به احصای کمبودها اقدام می کنند که در گلستان نیز این پیش‌سفر انجام شد و در نتیجه مصوبات سفر به طور کامل کارشناسی است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.

آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.