شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آیت الله#مسجد#عراق#پاکستان

در واکنش به حادثه تروریستی پاکستان مطرح شد:

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی درباره انفجار مسجد پیشاور

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی درباره انفجار مسجد پیشاور

مرجع عالیقدر شیعیان عراق تاکید کرد که بایستی حقوق و جان شیعیان و اقلیت های مذهبی در پاکستان مورد صیانت دولت این کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق با انتشار پیامی نسبت به حادثه تروریستی پاکستان واکنش نشان داد.

متن بیانیه بشرح زیر است:

برادران و خواهران ایمانی در شهر پیشاور پاکستان (أعزهم الله تعالی) السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

فاجعه دردناکی که امروز در نماز جمعه مسجد به وقوع پیوست، و شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران بی گناه را در پی داشت، موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.

با عرض تسلیت به شما عزیزان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، برای همگان شکیبایی وبرای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ علو درجات مسألت می‌نمائیم.

حوزه علمیه نجف اشرف و مرجعیت اعلای شیعه با محکوم نمودن این جنایت هولناک که وحدت مسلمانان را نشانه رفته است، از دولت محترم پاکستان می‌خواهد در جهت حمایت از مردم بی پناه به ویژه اقلیت‌های مذهبی در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی چاره اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه و لازم را در نظر بگیرد، و اجازه ندهد اجتماعات دینی آنان مورد حملات خشونت بار گروه‌های افراطی و سنگدل واقع شود.

دوام عزت ملت شریف پاکستان را از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است است که منابع محلی امروز جمعه از افزایش شمار قربانیان انفجار در مسجد شیعیان در «پیشاور» پاکستان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع پاکستانی اعلام کردند که شمار قربانیان این انفجار به ۵۷ شهید افزایش یافته است.

این درحالی است که گفته می‌شود شمار مجروحان این حادثه از ۲۰۰ نفر هم فراتر رفته است. بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

در همین ارتباط، منابع خبری اعلام کردند: در این حادثه یک عامل انتحاری پس از درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی وارد محوطه مسجد شیعیان شده و در حین برگزاری نماز جمعه خود را منفجر کرده است.