شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#آیت الله#عراق#مسلمانان

آیت الله سیستانی، انفجار ترویستی پیشاور پاکستان را محکوم کرد

آیت الله سیستانی، انفجار ترویستی پیشاور پاکستان را محکوم کرد

دفتر آیت الله سید علی سیستانی، رهبر مرجعیت عالی قدر شیعیان در عراق طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در پیشاور پاکستان را که منجر به شهادت ۵۶ و زخمی شدن ۱۹۰ تن از نمازگزاران شد، محکوم و اعلام کرد که هدف از این حملات، ضربه زدن به اتحاد مسلمانان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق انفجار تروریستی شهر پیشاور  پاکستان را محکوم کرد.

دفتر آیت الله سیستانی طی بیانیه‌ای امروز جمعه اعلام کرد: «تراژدی دردناکی که امروز حین برگزاری نماز جمعه در مسجد کوچا ریسالدار رخ داد و طی آن شمار زیادی از نمازگزاران بی‌گناه شهید و یا زخمی شدند، باعث تألم و اندوه شدید شد.»

آیت الله سیستانی ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده‌های قربانیان و ابراز همدردی با بازماندگان آن‌ها، برای زخمی‌‌های این حادثه تروریستی طلب شفای عاجل و « این جنایت هولناک» را که وحدت مسلمان را نشانه رفته، محکوم کرد.

ایشان همچنین از دولت پاکستان خواست که از اقلیت‌ها در پاکستان در برابر جنایت‌های تروریسم حمایت کرده و اقدامات لازم در این زمینه را اتخاذ کند.

قبل از ظهر امروز جمعه، وقوع انفجار در یکی از مساجد پیشاور واقع در غرب پاکستان منجر به کشته شدن دستکم 56 نفر و مجروح شدن 190 نفر شد. وزارت خارجه کشورمان این حمله تروریستی را محکوم و با خانواده‌‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/