شهر خبر

امام جمعه خرم‌آباد مطرح کرد:

تنظیم بازار نیازمند کار کارشناسی و اجرای دقیق است/ مخالفت ایران اسلامی با هر گونه جنگ طلبی

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در پایان سال در کشور و استان نیازمند تنظیم بازار هستیم و این امر نیازمند کار کارشناسی و اجرایی دقیق است.

اعتمادآنلاین|

سید احمد شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار داشت:  تقوا دارای نشانه‌های از جمله دوری از فخرفروشی و تکبر، مهربانی،خوش اخلاقی، بردباری، شکیبایی و پیروی از دانشی که انسان را به خدا نزدیک کند، است و اگر تمام  این نشانه‌ها در جامعه رواج پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی به وسیله تقوا از بین می‌رود. 

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه درک و فهم ورود به مهمانی خداوند که ماه مبارک رمضان است از طریق آمادگی در ماه رجب و شعبان فراهم می‌شود، افزود: نیکان و خوبان خدا از ماه‌ها قبل منتطر ماه رجب و شعبان ماه کسب آمادگی هستند و ماه رمضان ماه امتحان است و برای امتحان انسان بایستی خود را آماده کند. و ماه رجب ماهی است که انسان خود را برای این کار آماده می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: توسل به سه امام بزرگواری که میلادشان در این ماه است و حضرت ابوالفضل(ع)قطعا در این ارتقا معنوی می‌تواند کار ساز باشد. 

وی عنوان کرد:  توجه به جهاد تبیینی که امام حسین(ع) در سال ۵۹ هجری قبل از مرگ معاویه در مناسک حج و منطقه منا آن جهاد تبیین را انجام داد و امر به معروف و نهی از منکر در این ماه برای ورود به ماه مبارک رمضان می‌تواند مفید و ارزشمند باشد. 

شاهرخی ضمن تبریک سوم شعبان و میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت:سخنوران در رابطه با میلاد این بزرگواران در زوایای مختلف سخنرانی می‌کنند اما تضمین و بقای یک مکتب و اینکه تحریف نشود،وقتی از انحرافات مصون می‌ماند که کسی بتواند این وظیفه را انجام دهد و بقای مکتب اسلام و تشیع به نام امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم و فرزندان یارانش رقم خورده و رسول اسلام در زمان‌های مختلف مردم را به جایگاه عصمت و طهارت آشنا ساخته است و با جانبازی قمر بنی هاشم در کربلا این دین در کربلا باقی ماند و پاسداران  نیز ان شالله راه امام حسین(ع) را در این عصر با قدرت ادامه دهند که شایسته تقدیر هستند و عموم مردم ما وظیفه تجلیل و تکریم را به عهده دارند. 

وی افزود: همان طور که امام سجاد (ع) با جهاد زبانی و تبیین معارف اسلامی در قالب دعا و بیان صحیفه سجادیه به عنوان کتاب اعتقادات و معارف اسلامی و به عنوان کتاب زندگی اجتماعی در دورانی که حتی اجازه برگزاری نمار جماعت را نداشت انجام داد. 

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد:  قمر بنی هاشم نیز زبان و دل و عملش با امام زمانش بود و اگر می‌خواهیم از قلب سلیم برخوردار باشیم بایستی در زبان ، عمل و گفتار از امام عصر خود پیروی کنیم. 

ایران اسلامی با هر گونه جنگ طلبی مخالف است

وی خاطر نشان کرد: در نزدیکی کشور ما جنگی رخ داده و در جنگ روسیه و اوکراین مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است ، ایران اسلامی با هر گونه جنگ طلبی و کشتار غیر نظامیان و از بین بردن زیر ساخت‌های که زندگی را بر مردم سخت می‌کند مخالف است.

شاهرخی افزود:  البته شیطان بزرگ با گسترش ناتو و اعزام نیروها به کشورهای مختلف به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در ایجاد این جنگ نقش اصلی را دارد به هر حال این وضعیت موجود حاصل زیاده طلبی و خوی استکباری آمریکا است البته چنین برنامه‌ای در رابطه با داعش برای ما تدارک دیده بودند که با تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش مرد میدان و مدافعان حرم به گونه‌ای این مطلب حل شد که شیطان بزرگ شکست خورد و ایران با تدابیر مقام معظم رهبری در چنین موضعی گرفتار نشد. 

 نیازمند تنظیم بازار هستیم 

وی عنوان کرد: در پایان سال در کشور و استان نیازمند تنظیم بازار هستیم و این امر نیازمند کار کارشناسی و اجرایی دقیق است و قابل قبول نیست که قوت دوم مردم در فاصله دو ماه به چنین وضعیتی برسد و گران شود و عدم تنطیم بازار در عدم موفقیت دولت قبلی نقش مهمی داشت  و دولت سیزدهم نیز باید تمام امکانات علمی،  کارشناسی و اجرایی خود را بالا ببرد. 

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تنطیم بازار یک ضلعش تولید‌کنندگان، یک ضلعش مصرف‌کنندگان و یک ضلعش  کسانی هستند که کالا را از تولید به مصرف منتقل می‌کنند، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید تمام همت خود را به کار ببرند تا ما به نقطه مطلوب تنطیم برسانیم و این امری است که غفلت از آن به  اعتبار دولت آسیب می‌زند و بایستی به هر شکلی حل شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام هفته احسان و نیکوکاری گفت: در سرزمین ما انسان‌هایی پیدا شدند که جان خود را  تقدیم کردند و جانبازانی که شب تا روز خود را با درد و رنج می‌گذرانند در چنین سرزمینی که سلامت و سرمایه خود را در راه خدا دادند مردم نیز باید در راه خدا به مردم کنند و انفاق واجب پرداخت شامل خمس، زکات، مالیات و عوارض قانونی بایستی پرداخت شود و نیکوکاری و احسان نیز باید به یک سنت حسنه تبدیل شود  و مردم این کمکهای مستحبی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در زمینه‌های مختلف مانند خدماتی،فرهنگی و بهداشتی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و در استان ما کمیته امداد باید به سمت اشتغال پایدار برود تا جوانان ما در این راستا بتوانند تشکیل خانواده بدهند و نسل شیعه لر با تشکیل خانواده و اشتغال پایدار با ادارات حامی و راه‌اندازی کارخانه های تعطیل شده انجام شود و ادامه پیدا کند و این انتظار از مجموعه نام برده است و ان شالله از افراد تحت پوشش کاسته و به افرادی که اشتغال پایدار دارند افزوده شود.