شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پوتین

پوتین دیوانه نیست؛ عملیات روسیه طبق برنامه پیش می‌رود

پوتین دیوانه نیست؛ عملیات روسیه طبق برنامه پیش می‌رود

پوتین دیوانه نیست و عملیات نظامی روسیه شکست نخورده است، بلکه بر طبق برنامه جلو می رود.

به گزارش خبرآنلاین، بیل راگیو، تحلیلگر نظامی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها در روزنامه دیلی میل نوشت: خوش خیالی دست بالا را در شکل دادن برداشت واشنگتن از جنگ در اوکراین دارد. سمپاتی برای مردم اوکراین باعث اغراق در توصیف پیشروی کُند ارتش روسیه، عدم درک استراتژی روسیه، و حتی ادعای روانشناسان آماتور که پوتین عقلانیت خودرا از دست داده، شده است. ولی‌ تحلیل دقیق شرایط به ما می گوید اگرچه ارتش روسیه به دنبال یک شکست برق آسای اوکراین بود، ولی‌ برنامه‌های درستی‌ نیز دارد که اگر طرح اولیه موفقیت آمیز نبود، چه کند.

دنیا پوتین را دستکم گرفته، و اشتباهات اولیه آن [جهان] باعث تراژدی کنونی‌ در اوکراین شده است. ما باید، حال که جنگ آغاز شده، با چشمان باز به این نگاه کنیم. ولی‌ حتی افسران حرفه‌ای پنتاگون هم اجازه داده اند که احساسات و سمپاتی آنها برای مردم اوکراین بر منطق آنها غلبه کند. فقط دو روز بعد از آغاز جنگ، سخنگویان پنتاگون ادعا کردند که عملیات ارتش روسیه برای گرفتن کی‌ یف شکست خورده است، عملیات از طرح اولیه عقب افتاده، و ارتش روسیه چون نتوانسته کی‌ یف را بگیرد شکست خورده است.

ولی‌، پس از خروج فاجعه آور غرب از افغانستان، آنها باید یاد گرفته باشند که چگونه امید خود [برای شکست روسیه] را کنترل کند. آنها باردیگر قادر نیستند که دشمن خودرا درک کنند[.......] البته پوتین امیدوار بود که بطور سریع کی‌ یف را بگیرد، ولی‌ او فقط روی حملات اولیه خود برای پیروزی حساب نمی کند، بلکه ارتش روسیه آماده است که تمامی اوکراین را تصرف کند، اگر حملات اولیه باعث سقوط دولت در کی‌ یف نشد. امریکایی‌ها که این را باید خوب بدانند، اگر عملیات خود در هجوم به عراق در سال ۲۰۰۳ را بیاد آورند.

اگر به جنگ نگاه کنیم خواهیم دید که ارتش روسیه از آغاز برنامه‌ای مدون برای هجوم کامل به اوکراین داشت که در حال اجرا آن است. این طور برنامه ریزی‌ها را که در طول چند روز انجام نمی دهند. حملات روسیه در چهار جبهه است. در جبهه پنجم در شرق اوکراین، که پوتین استقلال آنها را به رسمیت شناخت، ارتش روسیه نیروهای اوکراین را که در مناطق دیگر به آنها نیاز شدیدی هست مشغول کرده است. بیشتر نیروهای روسیه از بلاروس به طرف جنوب و کی‌ یف در حال پیشروی هستند.

نیروهای پیشرو روسیه، شامل نیروی هوایی و تجسس، با سربازان اوکراین در خارج از کی‌ یف می جنگند. یک ستون عظیم ارتش روسیه که ۴۰ مایل طول آن است فقط ۲۰ مایل با کی‌ یف فاصله دارد، و احتمالا کی‌ یف را محاصره خواهد کرد. اگر ارتش روسیه کی‌ یف را بگیرد، و سپس به طرف جنوب حرکت کند تا به نیروهایی که در کریمه دارد بپیوندد، اوکراین به دو بخش تقسیم خواهد شد، که شکست بزرگی‌ برای زلنسکی [و غرب] خواهد بود.

این‌ها علائم یک حمله بدون سازماندهی نیست. ستون دیگری از ارتش روسیه از طرف شرق به طرف کی‌ یف در حال حرکت است. اگر این ستون و ستونی که از بلاروس می‌آید به هم بپیوندند، تمامی نیروهای اوکراین را در دو ناحیه چرنیهیف و سامی گیر انداخته، ارتش اوکراین را از سربازان و مهمات آنها محروم کرده، و ارتباط دولت اوکراین با دو ناحیه شمالی‌ را قطع خواهد کرد.

در جنوب نیز از طریق دریای آزوف و کریمه نیروهای روسیه وارد اوکراین شده اند، و به دو شاخه تقسیم شده اند، که یکی‌ به طرف شمال شرق و دیگری به طرف شمال غرب در حال حرکت است. در شرق نیز شهر خارکیف به تصرف ارتش روسیه در آمده است.

311311