شهر خبر

اتحادیه میهنی کردستان عراق:

حزب «دموکرات» مسیر لجاجت در عرصه سیاسی را در پیش گرفته است

حزب «دموکرات» مسیر لجاجت در عرصه سیاسی را در پیش گرفته است

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که حزب «دموکرات» به رهبری «مسعود بارزانی» در عرصه سیاسی مسیر لجاجت را در پیش گرفته و نمی‌خواهد پرونده ریاست جمهوری بسته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «کوران فتحی» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز جمعه سخنانی را در خصوص رویکرد حزب «دموکرات» به رهبری «مسعود بارزانی» در قبال پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد: حزب «دموکرات» به رهبری «مسعود بارزانی» در عرصه سیاسی مسیر لجاجت را در پیش گرفته و نمی‌خواهد پرونده ریاست جمهوری به سرانجام برسد.

این شخصیت کُردی اظهار داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم که حزب دموکرات تلاش می‌کند تا میان کُردها دو دستگی ایجاد شود. آنچه که ما پیشنهاد می‌کنیم این است که حزب دموکرات دست از لجاجت بردارد و در خصوص پرونده ریاست جمهوری و نامزد تصدی این پست، با اتحادیه میهنی کردستان وارد مذاکره شود.

گفتنی است، اتحادیه میهنی کردستان عراق در اوایل هفته جاری نیز بیانیه‌ای را در خصوص نامزد نهایی تصدی پست ریاست جمهوری صادر کرد. این اتحادیه اعلام کرد که تاکنون هیچ توافقی با حزب دموکرات در خصوص پرونده ریاست جمهوری نداشته و برهم صالح همچنان گزینه نهایی آن برای تصدی پست مذکور است.