شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#استرالیا#مرسدس بنز

عکس | مرسدس بنز ضد گلوله‌ای که هیتلر سوار می‌شد | میلیاردر روسی این خودرو را فروخت

بر اساس گزارشی که The Courier Mail منتشر کرده است، کلایو پالمر، سرمایه‌دار جنجالی معدن استرالیا و نامزد سنا، یکی از لیموزین‌های ضد گلوله آدولف هیتلر را از یک میلیاردر روسی خریداری کرده است.

ماشین هیتلر - لیموزین ضد گلوله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از car، بنا بر گزارش‌ها، مرسدس بنز «گروسر اوفنر تورِن‌واگن ۷۷۷» یک کانورتیبل چهار در است که در سال ۱۹۳۹ ساخته شده و حداقل به مدت سه سال توسط دیکتاتور بدنام آلمان مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال ۱۹۴۰، این وسیله نقلیه برای حمل و نقل دیکتاتور فاشیست ایتالیایی بنیتو موسولینی در یک بازدید رسمی از خیابان‌های برلین مورد استفاده قرار گرفت. مدتی بعد، در اواخر همان سال، شخص «پیشوا» (!) ایستاده در صندلی کنار راننده، با دستی کشیده رژه پیروزی بر فرانسه را در پاریس برگزار کرد. این خودرو ۱۲ ماه بعد، در زمان تهاجم به یوگسلاوی و یونان، دوباره در معرض دید عموم قرار گرفت.

مرسدس بنز ۷۷۰ با موتور ۸ سیلندر خطی بنزینی ۸.۰ لیتری (۳۹۰ نیوتن متر) خود به همراه گیربکس پنج سرعته دستی، صفر تا صدی در حدود ۲۳ ثانیه داشت که بر اساس استانداردهای امروزی، کند به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. البته بدنه ضد گلوله این خودرو که در کارخانه مرسدس بنز در زیندلفینگن (Sindelfingen)، که امروزه محل تولید لیموزین کلاس S است، نصب شده، احتمالاً ماشین را به طور قابل توجهی کندتر کرده است.

پس از مرگ هیتلر و سقوط برلین در سال ۱۹۴۵، طبق گزارش‌ها، این خودرو توسط تام آستین، مزرعه‌دار تنباکو، به ایالات متحده منتقل شد و از آن زمان نیز تاکنون حداقل چهار بار دست به دست شده است که آخرین بار آن به سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد. آقای پالمر این وسیله نقلیه را در هفته‌های اخیر از یک میلیاردر روسی که نامش فاش نشده خریداری کرده است.

با این حال، مشخص نیست که او چقدر برای خرید آن پرداخت کرده است. گمان زده می‌شود که آقای پالمر، این مرسدس بنز و چندین خودروی دیگر را، از جمله رولز رویسی که زمانی متعلق به پادشاه ادوارد هشتم بود، برای یک موزه خودرو در کوئینزلند خریداری کرده است.