جابا مجیری، مدافع چپ اسبق تیم‌های سپاهان و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: پس از اتمام دوران حضورم در ایران مدتی در تفلیس زندگی می‌کردم و در کار رستوران‌داری مشغول بودم. حالا هم در نزدیکی تفلیس در یک روستا زندگی می‌کنم و کار مخصوص خودم را دارم که به فوتبال ارتباطی ندارد. همه چیز را از ایران به یاد دارم. مگر می‌شود آن جا و خوبی هایش را از خاطر ببرم؟ نیمی از زندگی من آنجا بود و دوستان زیادی در آن کشور دارم.

وی درباره اینکه آیا بازی‌ها را مشاهده می‌کند یا خیر گفت: واقعیت این است که خیلی وقت برای دیدن فوتبال ندارم اما نتایج را همیشه دنبال می‌کنم. نتایج تیم‌هایی که در آن حضور داشتم چون فولاد و سپاهان. بازی‌های سپاهان را هم هر از گاهی می‌بینم.

بازیکن اسبق سپاهان درباره اینکه آیا می‌داند نویدکیا در سپاهان مربی شده یا خیر افزود: می‌دانم که محرم سرمربی سپاهان شده. به نظر من او یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و تیمی که محرم ساخته خوب بازی می‌کند اما نتیجه نگرفته. می‌دانم نتایج در حد سپاهان نبوده اما این مسئله دلیل نمی‌شود به او فشار بیاورند زیرا او یک مربی جوان است. نتایج فاجعه نبوده اما تماشاگران از او انتظارات زیادی دارند. مطمئن هستم که محرم مربی خوبی می‌شود و با این تیم هم نتیجه می‌گیرد. طرفدار محرم هستم.

مجیری با آداب و رسوم ایرانی کاملا آشنا است و تصریح کرد: می‌دانم که عید نوروز در پیش است و می‌خواهم به همه ایرانیان تبریک بگویم. امیدوارم سال خوبی برای ایرانیان در پیش باشد و همه آن‌ها در صحت و سلامتی باشند. از ایران آن قدر خاطره خوب برایم بر جای مانده که برای همه آرزوی شادی و سلامتی دارم.

وی درباره ادامه روابطش با بازیکنان گفت: با بازیکنانی که کنار آن‌ها بازی کرد‌ه‌ام در ارتباطم. تا 2 روز پیش در ایران بودم. در اهواز بودم و وقت زیادی نداشتم. قرار است به زودی باز هم به ایران برگردم. دوست دارم این بار به اصفهان بروم و هادی را ببینم. هادی عقیلی را. همین طور محرم و محمود کریمی. به اهواز هم حتما دوباره سر می‌زنم و هم تیمی‌ها را مشاهده می‌کنم.

مجیری اصلا علاقه‌ای به مربیگری ندارد و در این رابطه می‌گوید: اصلا در فکر سرمربیگری و فعالیت دوباره در فوتبال به عنوان سرمربی نیستم. مدتی پیش اتحادیه فوتبالیست‌ها را تاسیس کردم و با آن‌ها همکاری می‌کنم. با یک شرکت حقوقی در این زمینه همکاری می‌کنیم اما قصد سرمربیگری ندارم. فعالیتم در زمینه مربیگری نیست.

مجیری در طول گفت‌وگو فارسی صحبت می‌کرد. او در این رابطه می‌گوید: فارسی را از بازیکنان یاد گرفتم. نویدکیا همیشه سعی می‌کرد درست فارسی صحبت کنم. آقای پورمهدی حرف های کاظمی را برایم به زبان انگلیسی ترجمه می‌کرد و خودم هم کلمات پرتکرار را می‌پرسیدم. کلمه ها را کنار هم می‌گذاشتم و محرم هم من را اصلاح می‌کرد. او به من فارسی یاد داد. الان قابلیت تشخیص لهجه اصفهانی و حتی اهوازی و ارمنی را هم دارم.

وی بهترین خاطره خود در ایران را این گونه شرح داد: بازی های زیادی در ذهنم مانده اما نیمه نهایی جام حذفی که پرسپولیس را با نتیجه 4-1 شکست دادیم بهترین خاطره من بود. آن بازی هیجان بسیار زیادی داشت و حسابی در ذهنم مانده. بهترین مربی؟ مربیان زیادی داشتم اما می‌توانم از 2 نفر نام ببرم. یکی فرهاد کاظمی بود و دیگری لوکا بوناچیچ.

مجیری درباره اینکه آیا از کسی در دوران فوتبالش در ایران گله‌مند است یا بدی خاصی بخاطرش مانده گفت: در زندگی‌ چیزهایی وجود دارد که در لحظه شما را ناراحت می‌کند اما به مرور فراموش می‌شود. افراد زیادی در ایران به من کمک کردند و باعث شدند در ایران پیشرفت کنم. شاید در لحظه چیزی بوده که ناراحتم کرده اما چیزی در ذهنم نمانده است.

انتهای پیام//