علی اصغر شعاعی حائزرتبه اول مسابقات بین المللی هندوستان در سال 86 و رتبه اول مسابقات بین المللی مفازا ( شبکه جهانی الکوثر ) سال 97 و از فعالین قرانی استان قم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به صورت مجازی و تاثیرات آن در میان مخاطبان و شرکت کنندگان گفت: فضای مجازی ، در برگزاری مسابقات به  عنوان یک فرصت محسوب می شود و می توان از آن بهره برداری لازم را نمود اما  نباید تاثیر حضورفیزیکی متسابقین و مردم را در صحنه مسابقات نادیده  گرفت چراکه حضور حقیقی موجب تاثیرات مثبت و گرمابخش به مسابقات می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات به صورت حضوری اهمیت بسزایی در شورآفرینی دارد، گفت: اگرچه برگزاری مسابقات بصورت مجازی از هزینه ها می کاهد و برای برگزار کنندگان و شرکت کنندگان از جهاتی آسان تر است اما باید به نکات مثبت برگزاری مسابقات به صورت حقیقی و حضوری نیز توجه کرد ؛ بدین جهت پیشنهاد می کنم مرحله مقدماتی و نخست مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم و در مراحل نهایی و بویژه فینال که تعداد محدود تری شرکت کننده با هم رقابت می کنند، مسابقات به صورت حضوری برگزار شود  تا آن شور و حرارت ذکر شده ایجاد گردد.

شعاعی با بیان اینکه می توان ازتجربیات مسابقات مفازا و یا سایر مسابقات مجازی  استفاده کرد ، افزود: می توان یک ماه قبل از مسابقات ، مسابقاتی مقدماتی را بصورت مجازی تدارک دید تا افراد برتر در مسابقات بین المللی بصورت حضوری با هم به رقابت بپردازند که مسلما  باعث رشد سطح مسابقات و نشر فرهنگ قرآنی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در فضای مجازی، انعکاس تبلیغاتی بیشتری را بدنبال دارد ،گفت: ظرفیت تبلیغات در فضای مجازی نکته ای است که ما آن را نادیده گرفته ایم اما می توان با راهبردهای مناسب ، تبلیغات مجازی را گسترش داد و مخاطبان و مشتاقان بیشتری را در جامعه به سوی قرآن رهنمون کرد.

شعاعی بر ضرورت گسترش این مسابقات در سطوح مختلف و اهتمام به فضای تبلیغی به ویژه در رسانه ملی تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و به ویژه بخش های تبلیغاتی می توانند به پوشش اخبار برگزاری مسابقات در سطح گسترده ای بپردازند و این رویکرد رسانه ای مهم نیازمند یک اجماع از سوی دست اندرکاران ذیربط برای پوشش هر چه بهتر و کامل تر مسابقات است. 

وی تصریح کرد: می توان همزمان با برگزاری مسابقات  بین المللی ، مراسم و برنامه های مختلف قرآنی را در استانهای کشور برگزار کرد . این راهبرد هم می تواند در راستای همگرایی استانها و مردم همه کشور با مسابقات بین المللی قرآن تاثیرگذار باشد .

این استاد قرآنی همچنین در خصوص نقش مسابقات قرآنی در ایجاد فضای وحدت آفرین در جهان اسلام گفت: نقش وحدت آفرین مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران بر کسی پوشیده نیست زیرا حضور نخبگان و قاریان کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر ، آشنایی شرکت کنندگان با توانمندی های یکدیگر ، همنوایی شرکت کنندگان با هم و نزدیکتر شدن قلوب آنها خود به  وحدت آفرینی چنین رویداد عظیمی کمک می کند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف  بر لزوم توجه به بخش پژوهشی و احیای آن نیز  تاکید کرد و گفت: برگزاری بخش پژوهشی چند سالی است که کمرنگ  مانده در حالی که  این بخش مهم دارای برکات فراوانی است و نقش وحدت آفرین ، علمی و عمیقی به دنبال دارد.

وی در پایان بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای مسابقات بین المللی قران در سرح کشور تاکید کرد و گفت باید از ظرفیت های موجود در فضای مجازی نیز درهمین راستا استفاده کرد.

 

انتهای پیام/