شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#سوریه

فیصل مقداد: آمریکا به دنبال طولانی کردن بحران اوکراین است

فیصل مقداد: آمریکا به دنبال طولانی کردن بحران اوکراین است

وزیر خارجه سوریه با اشاره به جنایت‌های غرب و آمریکا در کشورهای مختلف اعلام کرد که در بحران اوکراین نیز واشنگتن به دنبال طولانی کردن این جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با وبسایت خبری العهد اعلام کرد که سوریه به شکل کامل از اقدامات سیاسی و نظامی و سایر اقداماتی که روسیه برای محافظت از عزت و حاکمیت ملی خود و تامین امنیت این کشور انجام می‌دهد آگاه است.

وی تاکید کرد که دوستان روسیه مایل به عدم طولانی شدن این جنگ هستند و این همان چیزی است که سوریه می‌خواهد. اما اگر جنگ طولانی شود مسئولیت اخلاقی آن بر عهده واشنگتن و سایر پایتخت‌های غربی است که در راستای نابودی کشورها و زیرساخت‌های آن‌ها حرکت می‌کنند و مرتکب جنایت در حق مردم و ملت‌ها می شوند. آمریکا و غرب همچنین به دنبال نابودی اقتصاد کشورهایی هستند که تلاش دارند در برابر این هژمونی ایالات متحده بایستند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه این گفتگو به هدف آمریکا از حضور در شرق سوریه اشاره کرده و گفت: هدف ایالات متحده طولانی کردن جنگ تروریسم علیه سوریه و مورد هدف قرار دادن ملت سوریه در مناطق الحسکه و الجزیره و سرقت منابع و ثروت‌های این کشور از خلال حمایت از گروه‌های تروریستی قسد است. هدف آمریکا همین است و در مورد اشغالگری ترکیه در سوریه نیز می‌توان همین را گفت. همه ما باید در برابر اشغالگران بایستیم و این سرنوشت ما و همچنین دوستان روسی ماست.

همچنین دفتر اجرایی اتحادیه ملی دانشجویان سوریه کنفرانسی با عنوان «دروازه اوکراین تا تصحیح تاریخ و بازگرداندن تعادل بین المللی و بازخوانی حوادث درباره آینده سوریه و نقش آن در مقابله با چالش‌ها» برگزار کرد.

فیصل المقداد در گفتگو با دانشجویان سوری در این زمینه اعلام کرد، سوریه یکی از کشورهایی است که غرب و ریاکاری و تلاش آن برای درهم آمیختن شعارهای آزادی و حقوق بشر با اقدامات اشغالگرانه و تجاوزگری و تهدیدات با استفاده از زور و تروریسم و محاصره اقتصادی و تحمیل نفوذ سیاسی خود بر کشورها و دولت‌ها را به خوبی می‌شناسد. هدف غرب از همه این اقدامات ایجاد هرج و مرج و تهدید صلح و امنیت ملت‌ها در راستای منافع اقتصادی و امنیتی و نظامی خودش است.

وی درباره موضع سوریه در قبال اتفاقاتی که در اوکراین می‌افتد، بر حمایت کشورش از دوستان و متحدان روسی و تمایل دمشق به تقویت روابط با کسانی که به حاکمیت و استقلال سوریه احترام می‌گذارند و حمایت سیاسی و اقتصادی و نظامی از آن در مقابل اشغالگری اسرائیل به عمل می‌آورند، تاکید کرد.

فیصل المقداد روز گذشته نیز در گفت‌وگو با المنار اظهار داشت: طولانی شدن جنگ در اوکراین، منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از انسان‌ها و از بین رفتن امکانات و اقتصاد خواهد شد. این جنگ طول نمی‌کشد و هیچ کشور دیگری وارد این جنگ نخواهد شد، زیرا به ضرر منافع و آبروی بین المللی‌اش خواهد بود.

انتهای پیام/