شهرخبر

محکومیت سرکرده های اصلی گروه تروریستی الاهوازیه | زندان و اخراج از دانمارک

ایلنا/ سه تن از رهبران اصلی گروه تروریستی الاهوازیه که جرایم آنها قبلا در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ از سوی دادگاه در دانمارک محرز اعلام شده بود، روز گذشته با حکم دادگاه به زندان و اخراج از این کشور محکوم شدند.

محکومیت سرکرده های اصلی گروه تروریستی الاهوازیه | زندان و اخراج از دانمارک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از جمله موارد محکومیت این افراد، جاسوسی و ارتباط با مامورین سرویس اطلاعات عربستان سعودی، جمع آوری اطلاعات از آحاد مردم، سازمان ها و امور مربوط به فعالیت های نظامی ایران و انتقال این اطلاعات به سرویس امنیتی عربستان سعودی ذکر شده است. در حکم محکومیت صادره همچنین دیگر اتهامات مهم اعضای اصلی این گروه انجام فعالیت های تروریستی و کمک به سازمان های تروریستی که مرتکب چندین عملیات نظامی در ایران گردیده اند، همچون جیش العدل و شاخه نظامی محی الدین الناصر، تهیه سلاح برای گروه های تروریستی مزبور، ارتباط مالی با عربستان سعودی و تامین مالی گروه های تروریستی با دریافت مبلغی معادل ۵ میلیون یورو از عربستان مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر موارد دارای اهمیت در حکم مذکور حمایت و پشتیبانی از حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای نظامی در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ (1 شهریور 1397) می باشد.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه،  حبیب یابور کعبی به ۸ سال زندان و اخراج از دانمارک، برادر وی تمیم فاروق بک به ۷ سال زندان و اخراج از دانمارک و یعقوب محمد داماد او به ۶ سال زندان محکوم شدند. 

لازم به توضیح است، روند رسیدگی به پرونده تروریستی گروه مزبور از سوی دادگاه دانمارک از بدو دستگیری اعضای آن در فوریه سال 2020 آغاز گردید. با تحقیقات مبسوط و کشف اسناد مرتبط و طی بررسی های اخیر از سوی پلیس و سازمان امنیت دانمارک فهرستی موسوم به فهرست جاسوسی مخفی متعلق به این گروه تروریستی کشف گردید که نشان می داد این گروه بیش از 100 هدف را در دانمارک و خارج از آن در راستای منافع عربستان سعودی مورد جاسوسی قرار داده است. فهرست مزبور حاوی نام افراد و سازمان های هدف و شامل اطلاعات بی سابقه ای است که در ارتباط با این پرونده جاسوسی ارائه می کند. اخیرا تلویزیون دولتی دانمارک(DR) با انتشار مستندهای ویدئویی در چهار قسمت اقدام به معرفی ماهیت و عملکرد اعضای دستگیر شده گروه تروریستی الاهوازیه نمود. در مستندهای منتشر گردیده به اخذ مبالغ هنگفت بمنظور استفاده در تظاهرات مقابل سفارت کشورمان در کپنهاگ و بمب گذاری انتحاری، حملات بمب های کنار جاده ای، حمایت از عملیات تروریستی در ایران، آدم ربایی و دیگر اقدامات تروریستی اشاره شده است. طبق گزارش رادیو و تلویزیون دانمارک، این ارتباطات مقطعی نبوده است و دوطرفه و بسیار نظام یافته بوده است. اخذ اطلاعات در باره موشک های ایران و مکان های استقرار آنها  تهیه عکس و فیلم از آنها و ارایه اطلاعات به سرویس اطلاعات عربستان از دیگرموارد ذکر شده می باشد.

گروه تروریستی الاهوازیه با هدف جداسازی بخشی از خاک کشورمان در خوزستان از بدو تشکیل مورد حمایت های فکری، مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی عربستان قرار داشته است. این گروه در پوشش دفاع از دمکراسی و حقوق بشر بمدت چندین سال در کشور دانمارک سکنی گزیده و با همکاری مستمر سرویس اطلاعاتی عربستان فعالیت های مختلف تروریستی را رهبری و هدایت نموده است.