شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#سوریه#روسیه#سازمان ملل

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

بحران اوکراین ناشی از عدم پایبندی غرب به تعهداتش دربرابر مسکو است

بحران اوکراین ناشی از عدم پایبندی غرب به تعهداتش دربرابر مسکو است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: بحران اوکراین ناشی از عدم پایبندی غرب به تعهداتش در قبال روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد سخنانی را در خصوص بحران اوکراین مطرح کرد. وی در این سخنان به انتقاد از سیاستهای کشورهای غربی پرداخت.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری گفت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه روسیه بیانگر باج خواهی سیاسی از این کشور است. اگر غرب به دنبال دفاع از منشور سازمان ملل است مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی موضع گیری کند.

پیشتر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفتگو کرده بود. رئیس جمهور سوریه در این تماس تلفنی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرد. او خطاب به پوتین گفت: از آنجایی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف حمایت از غیرنظامیان در دونباس انجام می‌شود، دمشق از آن حمایت می‌کند.

اسد همچنین اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه را محکوم کرد و گفت: این دست اقدامات آمریکا و کشورهای غربی تنها موجب بی ثباتی می‌شود. در ادامه، پوتین از مواضع اسد در قبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین تشکر و قدردانی کرد.