به گزارش برنا؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک روانی در جاده های کشور وجود دارد.

سرهنگ شیرانی تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ تا روز جمعه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ بارش باران و برف، وزش باد شدید، رعدوبرق در جاده های استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، خوزستان، فارس، سمنان، خراسان شمالی، البرز، تهران و مازندران، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان شرقی، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، قزوین، سیستان و بلوچستان، کرمان، پیش بینی شده است.

وی گفت: بر این اساس کاهش میدان دید در رانندگی، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، کولاک برف در جاده های کوهستانی پدیده غالب در جاده های این استانها خواهد بود و شرایط متفاوتی ایجاد کرده که در این شرایط وضعیت مناسبی برای مسافرت در جاده‌های کشور وجود ندارد.

سرهنگ شیرانی اعلام کرد: در این شرایط توصیه، پرهیز از سفرهای غیرضروری است و در صورت ضرورت حتما رانندگان باید با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده تردد کنند. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌های مه شکن و همراه داشتن زنجیر چرخ تاکید می شود.

وی افزود: شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان شده و لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها احتیاط و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی تصادفات چند روز گذشته در جاده ها، تخلف سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است.

 

انتهای پیام/