شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انرژی

برای حجم گرفتن بدن بعد از بدنسازی چه موادی مورد نیاز بدن است؟

بعد از ورزش کردن به دلیل اینکه بدن انرژی زیادی از دست می‌دهد باید به سرعت انرژی از دست رفته‌اش را تامین کند. بهترین زمان پس از ورزش کردن برای خوردن مواد غذایی نیم ساعت بعد از سرد کردن است.

برای حجم گرفتن بدن بعد از بدنسازی چه موادی مورد نیاز بدن است؟

همانطور که می‌دانید افراد دلایل بسیار متفاوتی برای ورزش کردن دارند. عده‌ای فقط به دلیل سالم بودن و سلامتی ورزش می‌کنند و می‌خواهند زندگی سالمی را داشته باشند. عده‌ای دیگر به منظور لاغر شدن و  کاهش وزن ورزش می‌کنند و می‌خواهند به تناسب اندام برسند. در این میان هستند کسانی که به منظور افزایش وزن ورزش می‌کنند. همانطور که می‌دانید اهداف متفاوت هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بدنی متناسب داشته باشید و به فکر افزایش وزن و فرم گرفتن عضلات‌تان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا آخر بخوانید. در این مقاله می‌خواهیم به شما موادی را معرفی کنیم که برای رشد بهتر عضلات‌تان پس از ورزش کردن استفاده کنید. با ما همراه شوید.

بهترین زمان خوردن مواد غذایی بعد از باشگاه چه زمانی است؟

بعد از ورزش کردن به دلیل اینکه بدن انرژی زیادی از دست می‌دهد باید به سرعت انرژی از دست رفته‌اش را تامین کند. بهترین زمان پس از ورزش کردن برای خوردن مواد غذایی نیم ساعت بعد از سرد کردن است. اگر می‌خواهید بیشترین حد رشد عضلات‌تان را شاهد باشید باید در کوتاه‌ترین زمان پس از ورزش به بدن‌تان مواد معدنی و غنی از پروتیئن برسانید. سعی کنید در کمتر از دو ساعت بعد از ورزش کردن انرژی‌تان را تجدید کنید. سعی کنید رژیم غذایی‌تان را بر پایه پروتئین‌ها، چربی‌های مفید و کربوهیدرات‌ها تنظیم کنید.

چطور وعده‌های مقوی برای بعد از تمرین آماده کنیم؟

· ماکارانی با سویا بپزید: پس از تمرین بدنسازی مصرف یک نوع کربوهیدرات زود جذب بهترین راه بازیابی گلیکوژن در بدن است. ماکارانی سرشار از انرژی است و سویا بهترین جایگزین برای گوشت است.

· ساندویچ مرغ درست کنید: مرغ را به همراه آب، نمک، رب و زردچوبه بپزید. پس از پخته شدن ریش ریش کنید. سیب زمینی خلالی شده را درون روغن طبخ دهید. سپس مرغ را به سیب زمینی اضافه کنید. با کمی نان به همراه سبزیجاتی چون گوجه، کاهو و کلم بروکلی نوش جان کنید.

· تن ماهی با سبزیجات میل کنید: تن ماهی سرشار از امگا۳ است. ماهی و یا تن ماهی بهترین منبع تامین انرژی بدن بعد از تمرین هستند. جالب است که بدانید خوردن ماهی پس از تمرین ورزشی می‌تواند به کاهش درد عضلات‌تان بعد از بدن سازی کمک کنند.

· ساندویچ قارچ درست کنید: خوردن قارچ بعد از تمرین بدن سازی به رشد بهتر عضلات شما کمک می‌کند. می‌توانید قارچ را به همراه مرغ سرخ کنید و به همراه نان و سبزیجات میل بفرمایید. مرغ سرشار از پروتیئن مورد نیاز بدن است.

· لوبیای سویا شده بخورید: سویا حجم عضلات را زیاد می‌کند و دارای پروتئین بسیار بالا و چربی غیراشباع فراوان است که به رشد هر چه بیشتر عضلات کمک می‌کند.

· کره بادام زمینی بخورید: کره بادام زمینی سرشار از انرژی است و می‌تواند انرژی از دست رفته‌تان را بازیابی کند.

· آجیل بخورید: موادی که آجیل را تشکیل می‌دهند سرشار از انرژی و چربی‌های مورد نیاز بدن پس از یک تمرین سخت ورزشی هستند.

· سفیده تخم مرغ بخورید: سفیده تخم مرغ می‌تواند بهترین جایگزین پودرهای پروتئینی موجود در بازار باشد.