به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، بعدازظهر چهارشنبه در نشست سالانه دبیران مجامع مطالبه‌گران کشوری اظهار کرد: هر کاری که مطالبه‌گران انجام دهند که به وضع موجود کمک کند دادستانی‌های سراسر کشور با آنها همکاری خواهند کرد.

دادستان کل کشور گفت: اگر مسئولان در جمهوری اسلامی تکالیف‌شان را به درستی انجام می‌دادند شاهد این چنین فساد و اختلاف طبقاتی نبودیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود نهادهای مردمی در نقش نظارت مردمی برای مبارزه با فساد افزود: اصل چنین قرارگاهی که به صورت مردمی اجرا می‌شود مورد توجه دستگاه قضائی است و این می‌تواند زمینه همکاری قوه قضائیه با مطالبه‌گران را فراهم کند.

منتظری ضمن توصیه به مطالبه‌گران در خصوص توجه به تقوای الهی بیان کرد: چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیزگاری سبب می‌شود تا به راحتی حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهید در واقع اولین نیاز مطالبه‌گران از نگاه قرآن همان تقوای الهی است.

دادستان کل کشور با اشاره به عملکرد مسئولان در دولت‌های قبل گفت: اگر مسئولان در جمهوری اسلامی تکالیف‌شان را به درستی انجام می‌دادند وضع‌مان به مراتب از حال حاضر بهتر بود.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان به خصوص در دولت قبل به دغدغه‌های رهبر انقلاب توجه می‌کردند، امروز شاهد این چنین اختلاف طبقاتی و فسادهای گسترده مسئولان نبودیم.

منتظری افزود: پیشگیری از فساد ضروری است اما نباید به گونه‌ای باشد که افشای آن سبب سوءاستفاده دشمن و رسانه‌های معاند شود.

انتهای پیام/