شهر خبر

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون کشور:

خراسان رضوی دارای ۵۶ درصد اهدا کننده مستمر خون است

خراسان رضوی دارای ۵۶ درصد اهدا کننده مستمر خون است

مشهد ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون کشور گفت: خراسان رضوی از متوسط کشوری جلوتر بوده و دارای ٥٦ درصد اهداکننده ی مستمر خون است.

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر حاجی‌بیگی ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست انتقال خون خراسان رضوی که در محل سالن همایش‌های مرکز بهداشت استان با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد، در خصوص میزان اهداکنندگان مستمر که یکی از شاخص‌های مهم سازمان انتقال خون ایران است، اظهار کرد: متوسط این شاخص در کشور ۵۵/۱ درصد از اهداکنندگان است که خراسان رضوی از متوسط کشوری جلوتر بوده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون کشور همچنین در خصوص میزان اهداکنندگان خانم در سطح استان خراسان رضوی نیز افزود: میزان اهداکنندگان خانم ۵/۴ درصد بوده که خراسان رضوی از متوسط کشوری جلوتر است.

وی بیان کرد: از دیگر سو ایران اسلامی تنها کشور مسلمان عضو انجمن بین‌المللی خون‌های نادر با ٢٣ عضو جهانی است.

حاجی بیگی افزود: ایران دارای رتبه اول اهدای خون در منطقه بوده، همچنین ما از سال ٢٠١٣ همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش بوده و هستیم و در پالایش قراردادی پلاسما نیز جزو ٥٥ کشور برتر دنیا قرار داریم.

دغدغه‌ای جز انجام وظیفه در سازمان انتقال خون نداشته باشیم

در این مراسم محمدرضا مجدی، سرپرست جدید انتقال خون خراسان رضوی، اهمیت و جایگاه والای کار انتقال خون را تعریف شده دانست و اظهار کرد: باید به سمتی برویم که مدیران و پرسنل این سازمان حیاتی، دغدغه‌ای جز انجام وظایف تخصصی و بسیار مهم خود نداشته باشند.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی افزود: از ٢٥ اسفند تا ١٥ فروردین ماه بیش از دو هزار عمل جراحی فقط برای زائرین انجام شده است که هیچ استانی در کشور این شرایط را نداشته و فعالیت‌های خاص این استان باید به نحوی مورد توجه قرار گرفته شود.

در پایان این مراسم، لوح پاسداشت زحمات به سبحانی در دوران تصدی مسئولیت سرپرستی انتقال خون استان توسط دکتر حاجی بیگی تقدیم و ابلاغ مسئولیت دکتر مجدی نیز به عنوان سرپرست جدید انتقال خون خراسان رضوی صورت گرفت.