شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#مسکونی

جدایی‌طلبان دونتسک شهر «ماریوپول» را محاصره کردند

جدایی‌طلبان دونتسک شهر «ماریوپول» را محاصره کردند

جدایی طلبان دونتسک اعلام کردند شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین را محاصره کرده‌اند. نیروهای جمهوری خودخوانده لوهانسک هم اعلام کردند که ۴۰ منطقه مسکونی را از سیطره نظامیان اوکراین آزاد کردند.

به گزارش مشرق، عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز چهارشنبه وارد هفتمین روز خود شد حال آنکه همزمان با تداوم حملات سنگین علیه کی‌یف، پیشروی نیروهای روس در جنوب اوکراین بسیار محسوس است. طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، نظامیان روس در حال حاضر وارد شهر «خرسون» شده‌اند. در عین حال، بلوک غرب حلقه محدودیت‌های خود را علیه مسکو تنگ‌تر می‌کند. تا این لحظه، شاهد بسته شدن حریم هوایی اتحادیه اروپا و آمریکا به روی هواپیماهای روسیه، قطع دسترسی شماری از بانک‌های روسیه از سامانه سوئیفت و اعلام جنگ اقتصادی علیه مسکو بوده‌ایم.

همزمان، برخی کشورها مانند ترکیه و چین هر یک به نوبه خود، اعمال تحریم را غیرسازنده عنوان کرده و از تلاش برای باز گذاشتن مسیرهای دیپلماتیک رفع بحران سخن می‌گویند. بعد از نشست روز دوشنبه هیئت‌های روسیه و اوکراین در بلاروس، انتظار می‌رود که امروز چهارشنبه نیز شاهد دور دیگری از گفتگوها باشیم. این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، به رسمیت شناختن مالکیت مسکو بر کریمه، بی طرفی اوکراین و عدم تلاش برای هسته‌ای شدن را از شروط خود برای پایان دادن به اقدام نظامی در اوکراین عنوان می‌کند. همزمان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بخش زیادی از سخنرانی سالانه خود را به خط و نشان کشیدن علیه همتای روس اختصاص داد.

در ادامه این گزارش، می‌توانید بروز رسانی تحولات در هفتمین روز از اقدام نظامی روسیه در اوکراین را دنبال کنید:

۱۱:۲۶ در حالی که روسیه از کنترل کامل شهر خرسون خبر می‌دهد، وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که دستاوردهای کلی ارتش روسیه به دلیل مسائل لجستیکی و همچنین مقاومت مردم اوکراین، اندک بوده است.

با این حال تائید می‌شود که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شهرهای خارکیف، کی یف، ماریوپل و چرنیهف زیر آتش توپخانه و حملات هوایی روسیه بوده‌اند.

۱۱:۱۱ شبکه المیادین خبر داد که نیروهای نظامی روسیه به طور کامل بر شهرهای «واسیلیوکا» و «توکماک» در اوکراین مسلط شدند

۱۰:۴۵ نیروهای روسی بیش از ۱۵۰۰ زیرساخت نظامی اوکراین را منهدم کردند

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه بیانیه‌ای را در خصوص عملیات نظامی خود در اوکراین منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: نیروهای ما از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین ۱۵۰۲ زیرساخت نظامی اوکراین را منهدم کردند.

۱۰:۳۷ روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه از تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر "خرسون" در جنوب اوکراین خبر داد

۱۰:۳۶ وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که این کشور قصد دارد به منظور تقویت تجهیزات نظامی خود برای مبارزه با روسیه پهپادهای بیشتری را از ترکیه تحویل بگیرد

۱۰:۲۸ سازمان فضایی روسیه گزارش‌ها درباره حملات هکری به ماهواره‌های روسیه را تکذیب کرد

۱۰:۱۸ جدایی‌طلبان دونتسک شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین را محاصره کردند

جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کردند شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین را محاصره کرده‌اند.

نیروهای جمهوری خودخوانده لوهانسک هم اعلام کردند که ۴۰ منطقه مسکونی را از سیطره نیروهای نظامی اوکراین آزاد کردند.

۱۰:۱۰ الجزیره به نقل از مقامات محلی شهر خارکیف اوکراین اعلام کرد در حملات هوایی روسیه به این شهر تا کنون دست کم ۱۲۱ نفر کشته و ۱۱۲ نفر زخمی شده‌اند

نیروهای روسی بیش از ۱۵۰۰ زیرساخت نظامی اوکراین را منهدم کردند

۱۰:۰۸ ژاپن از نقض حریم هوایی این کشور توسط بالگرد روسی خبر داد

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد یک بالگرد روسی صبح امروز حریم هوایی این کشور نزدیک شبه جزیره "نمورو" را نقض کرد.

منبع: مهر