شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ریاست جمهوری#رئیس جمهور

در بیانیه ای اعلام شد؛

ابراز آمادگی عربستان برای گسترش روابط امنیتی با تونس

ابراز آمادگی عربستان برای گسترش روابط امنیتی با تونس

ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر کشور عربستان در دیدار با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس نسبت به گسترش روابط امنیتی با تونس ابراز آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس روز گذشته با «عبد العزیز بن سعود بن نایف بن عبد العزیز» وزیر کشور عربستان دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور تونس ضمن ابراز تمایل به افزایش همکاری های امنیتی و نظامی دو کشور، بر ادامه سیاست سنتی تونس در هماهنگی و مشورت با عربستان و اهدافی همچون مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی، جرائم سازمان‌یافته و بررسی راهکارهای موثر برای این پدیده‌ها تاکید کرد.

قیس سعید از حمایت‌های اخیر ریاض به کشورش درخصوص بحران کرونا نیز قدردانی کرد؛ حمایتی که در قالب راه‌اندازی یک پل هوایی برای ارسال محموله‌های کمکی عربستان شکل گرفت.

وزیر کشور عربستان نیز اعلام کرد که ریاض نسبت به ادامه همکاری با تونس و ایستادن در کنار آن در راستای برطرف کردن نیازهای مردم این کشور مصمم است.

وی افزود: مقامات سعودی باور دارند که تونس می‌تواند از سختی‌های موجود عبور کند، آنها امنیت و ثبات تونس را امنیت و ثبات عربستان می‌دانند.

این دیدار در حالی انجام شد که وزیر عربستان برای شرکت در سی و نهمین جلسه شورای وزیران کشور عرب، به تونس سفر کرده بود.