شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داوری#تیم ملی#کشتی آزاد#تیم ملی کشتی

اسلامی: جردن باروز مقابل سوادکوهی حرفی برای گفتن نداشت/ کشتی‌گیر ما به اشتباه داوری باخت

اسلامی: جردن باروز مقابل سوادکوهی حرفی برای گفتن نداشت/ کشتی‌گیر ما به اشتباه داوری باخت

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به عملکرد خوب علی سوادکوهی مقابل رقیب نامدار آمریکایی خود، تأکید کرد که جردن باروز برابر نماینده کشورمان حرفی برای گفتن نداشت.

اباذر اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد محمد حسین محمدیان در جام بین‌المللی کشتی یاشاردوغو اظهار داشت: محمدیان کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و به‌جز فینال، همه حریفانش را با اختلاف برد. کشتی محمد حسین با حریف روس کمی گره خورد. او کمی استرس داشت و تاکتیک اشتباهی هم در پیش گرفت.

وی در ادامه افزود: با اینکه به محمدیان گفته بودیم باید حمله کرده و بر حریفش فشار وارد کند اما بعد از آن که 4 امتیاز پیش افتاد، در تایم دوم احساس کرد حاشیه امنیت دارد و خواست کشتی را اداره کند، در حالی که در مصاف با حریف کشتی‌بلد، سه دقیقه زمان کمی نیست که بخواهی مبارزه را اداره کنی. کشتی‌گیر روس داشت مبارزه را از دستش درمی‌آورد که خدا را شکر در نهایت محمدحسین برنده شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد عملکرد علی سوادکوهی در مصاف با جردن باروز تصریح کرد: کشتی‌گیر آمریکایی واقعاً مقابل سوادکوهی حرفی برای گفتن نداشت و باروز نتوانست هیچ کار فنی انجام دهد. علی باید برنده این کشتی می‌شد اما متأسفانه اشتباه داوری صورت گرفت.

اسلامی در مورد اخطار و پوئنی که به دلیل برخورد دست سوادکوهی با دوبنده باروز به ضرر کشتی‌گیر ایرانی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: یک لحظه در کش و قوسی که در کشتی اتفاق افتاد، دست علی ناخواسته به دوبنده باروز گیر کرد. کشتی‌گیر آمریکایی هم از تجربه خودش استفاده کرد، زانو زد و داور را تحریک کرد که به او نشان دهد دوبنده‌اش را کشیده و اجازه نداده فن اجرا کند؛ در حالی که اصلاً در حال اجرای فن نبود. دست سوادکوهی یک لحظه به دوبنده او گیر کرد و این‌طور نبود که بخواهد با کشیدن دوبنده حریف، مانع اجرای فن توسط او شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب احمد بذری و امیرمحمد یزدانی، دو طلایی دیگر تیم منتخب کشتی آزاد در جام یاشاردوغو به تسنیم گفت: احمد کشتی‌های خوبی گرفت. او قبل از فینال توانست پونیای هندی را که نایب قهرمان جهان بود و با حسن یزدانی هم قبلاً کشتی گرفته بود، شکست دهد. پونیا کشتی‌گیر بدی نیست و بذری پیشتر با او کشتی نزدیکی گرفته بود. امیرمحمد در این جام فوق‌العاده بود و روز خوبی را پشت سر گذاشت. وقتی من و آقا پژمان (درستکار) با او صحبت می‌کردیم، می‌گفتیم امروز روزت بوده و اگر مسابقات جهانی هم بود، طلا می‌گرفت؛ آنقدر که او در جام یاشاردوغو هم خوب ظاهر شد.

قهرمان سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم روزهای پیش روی امیرمحمد یزدانی بسیار خوب باشد. این پسر از نظر فنی واقعاً قابلیت زیادی دارد. فقط وزن کم کردن در وزن 65 کیلوگرم، او را اذیت می‌کرد. یزدانی مجبور بود چندین ماه در رژیم باشد که وزنش بالا نرود و این موضوع روی قابلیت فنی او هم تأثیر گذاشته بود، البته ما در این وزن، عرفان الهی را هم داریم که یکی از سرمایه‌های ماست. الهی امسال قابلیت حضور در رده سنی جوانان را هم دارد و کمتر از امیرمحمد یزدانی هم نیست.

اسلامی در مورد میزان مصدومیت محمد صادق فیروزپور که حضور در مبارزه سوم پنجمی جام یاشاردوغو را از دست داد، گفت: پای فیروزپور در کشتی نیمه‌نهایی آسیب دید. مصدومیت او خیلی جدی نیست، اما برای اینکه مصدومیت صادق تشدید نشود، در مبارزه سوم عنوان پنجمی اجازه ندادیم مقابل حریف مغول کشتی بگیرد.

انتهای پیام/