شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دمنوش

خواص دمنوش بنفشه و تاثیر فوق العاده آن بر روی کم خوابی + عوارض

کارگر آنلاین| جالب است بدانید که دمنوش بنفشه می تواند به درمان بیماری هایی مثل فشار خون و سرطان کمک بسزایی بکند همچنین خواص فوق العاده ای برای پوست دارد.

مزایای سلامتی برگهای بنفشه که اغلب به صورت دمنوش دریافت می شود، به طور عمده سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که عبارتند از:

دمنوش بنفشه
مزایای سلامتی برگ ها و دمنوش های گل بنفشه:

برای کسب چنین مزایایی باید آنها را به طور منظم مصرف کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.
1. کاهش فشار خون با دم نوش بنفشه:

برگ های این گیاه به دلیل وجود آلکالوئیدها و فلاوونوئیدها باعث کاهش فشار خون میشوند. زیرا خاصیت آرام بخش بر روی رگهای خونی دارند.

در نتیجه چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم جریان خون آسان تر می شود و همانطور که می دانیم در کل گردش خون نرمال مانع افزایش فشار خون میشود. از سوی دیگر، فلاوونوئیدها می توانند به عنوان یک دیورتیک نیز عمل کند و برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند بسیار مناسب می باشد.

بنابراین می توان گفت که برگ های این گیاهان برای قلب مفید است زیرا باعث حفظ فشار خون طبیعی می شود که برای سلامتی قلب لازم است.

چای کاهش فشار
2. خواص دم نوش بنفشه برای تسکین سرفه:

جوشانده برگهای بنفش یا چای داغ آن می تواند یک دفع کننده قوی باشد. زیرا حاوی میزان مفیدی از موکیلاژ و ساپونین است که برای مشکلات ریوی مفید میباشند. این گیاه معمولا برای درمان برونشیت نیز توصیه می شود.
3. دم نوش بنفشه ضد درد:

اسیدهای سالیسیلیک موجود در گل های بنفشه کشنده عالی برای دردهای التهابی و غیره هستند. عملکرد مشابه آسپرین دارد که سر درد، آرتریت و دردهای دیگر به علت التهاب را کاهش می دهد.
4. دم نوش بنفشه مفید برای کمک به هضم:

موکیلاژ یا فیبر محلول در برگهای بنفشه به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. علاوه بر این، برای بهبود سلامت فلور روده بسیار موثر است.

فلور روده را برای ورود باکتری های خوب غذا آماده می کند و شرایط هضم را فراهم می نماید. فیبر های رژیمی نیز می تواند حرکات روده را بهبود بخشند و برخی از مشکلات هضم، مانند نفخ و یبوست را از بین ببرند.

هضم بهتر
5. خاصیت تصفیه کننده خون در دم نوش بنفشه:

ثابت شده است که می توان از دمنوش برگ های بنفشه برای تصفیه خون استفاده کرد.بدین معنی که، برای افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن مفید هستند و به دفع سریع ضایعات و سموم از بدن کمک می کنند. همچنین غدد لنفاوی که مسئولیت حذف سایر مواد ناخواسته از خون را دارد، نیز کمک می کند.
6. درمان مشکلات پوستی با مصرف دم نوش بنفشه:

برگ های این گیاهان برای پوست نیز مفید هستند. بهترین درمان برای برخی از مشکلات پوستی نسبتاً دائمی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه است.

در این مورد درمان می توانید آن را به صورت موضعی یا کمپرس استفاده کنید. این برگ همچنین به طور موثر خارش و التهاب روی پوست را نیز از بین میبرد و درمان می کنند.

ویتامین های گل بنفشه
7. دم نوش بنفشه برای کاهش التهاب:

برگ های این گیاه، یک املاح ضد التهابی قوی است که می تواند انواع التهاب مانند عفونت سینوسی، برونشیت و گلو درد را کاهش دهد.
8. دم نوش بنفشه مفید برای کاهش تب:

این برگ ها می توانند اثرات تسکین دهنده و خنک کننده ای داشته باشند. هنگامی که از دمنوش بنفشه مینوشید، تاثیر فوق العاده ای بر روی کاهش تب دارد. همینطور به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند التهاب ناشی از تب را از بین ببرد.
9. دم نوش بنفشه برای درمان سرطان:

برخی تحقیقات خاص نشان می دهند که برگ های گل بنفشه در پیشگیری و درمان مرحله اولیه سرطان مفید هستند. با توجه به سطح بالای آنتی اکسیدانی که دارد، می تواند با رادیکال های آزاد که عامل اصلی رشد سرطان هستند مبارزه کند.

مصرف منظم این دمنوش به طور چشمگیری قادر به کاهش یا توقف رشد تومور و سرطان در مراحل اولیه است.

درمان سرطان
10. درمان هموروئید با دم نوش بنفشه:

برگ های بنفشه غنی از زیتن هستند که اغلب به عنوان یک راه حل برای هموروئید می باشد. به این دلیل که زیتن نقش ضد التهابی دارد که التهاب عضلاتی که باعث خونریزی میشود را درمان میکند.
توصیه هایی هنگام استفاده از برگ های گل های بنفشه به عنوان دمنوش :

برای انجام این کار، باید روند خشک کردن برگ ها را انجام دهید. مطمئن شوید که به خوبی خشک شده اند، به طوری که با هر میکرو ب ناخواسته ای به راحتی آلوده نشود.

برای تهیه یک فنجان از دمنوش بنفشه مقداری برگ های خشک شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند و سپس بنوشید.

یا همچنین میتوانید عصاره برگ های گل بنفشه را بگیرید و به عنوان شربت مصرف کنید.همین طور می توانید آن را به سالاد یا سبزیجات مورد علاقه خود اضافه کنید.

این برگ ها نه تنها سالم هستند بلکه خوشمزه و کاملا خوراکی هم می باشند.می توانید از آن در سوپ ها یا ساندویچ های تان نیز استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مزایای سلامتی آن را دریافت کنید.

برگ ها و دمنوش های بنفشه معمولا برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی کسانی که دارو مصرف می کنند امن است، به این دلیل که حاوی مواد گیاهی ملایمی است.

طرز تهیه دمنوش بنفشه
سایر استفاده های دارویی از دم نوش بنفشه:

مضرات دمنوش بنفشه
اثرات جانبی و ایمنی دم نوش بنفشه:

هیچگونه عوارض جانبی برای دوزهای بالا هم گزارش نشده است. اما آنگونه که در بخش سلامت نمناک خواهید خواند در بعضی موارد هشدارهای وجود دارد که عبارتند از:
دوران بارداری و شیردهی:

بهتر است که در این دوران از مصرف این گیاه اجتناب کنید.

دوز مناسب برای مصرف این گیاه، به عوامل متعددی مانند:سن، سلامت و چندین شرایط دیگر بستگی دارد.

بهتر است که در این باره با پزشک خود مشورت کنید.