شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یزد
پیگیری‌های ایکنا نتیجه داد

اختتامیه جشنواره قرآنی «دانش» در یزد برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره قرآنی «دانش» با پیگیری‌های ایکنا و قول ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تا پایان امسال برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره «دانش» در یزد برگزار می‌شود17 شهریورماه ۱۳۹۹، خبری از سوی اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مبنی بر فراخوان پیشنهاد نام جشنواره‌ای بزرگ با موضوع «هنر قرآنی» و در رشته‌های متنوع قرائت، قصه‌گویی، سرود، حافظ‌خوانی، کتابت آیات قرآن و ... ویژه نوجوانان شهر یزد منتشر شد.

در ادامه در تاریخ ۲۶ آذرماه همان سال عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، حسینعلی ملانوری و سعید غفاریان؛ معاون فرهنگی و پرورشی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری این جشنواره حضور یافتند و به تبیین رشته‌ها و موضوع جشنواره که به نام «دانش» نام گرفته بود، پرداختند. علت انتخاب نام «دانش» برای این جشنواره، گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش، قاری بین‌المللی یزدی و شهید فاجعه منا و تبیین شخصیت این شهید بزرگوار برای نوجوانان و جوانان و همچنین کسب و افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف هنری و قرآنی اعلام شد.

در این نشست از پوستر جشنواره رونمایی و از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در روز سی‌ام آذرماه، همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س) در مدینةالعلم کاظمیه یزد با حضور مسئولان استان خبر داده شد.


بیشتر بخوانید: 


پس از برگزاری مراسم افتتاحیه مسئولان امر چندین بار گزارشی از روند برگزاری جشنواره که با استقبال پرشور دانش‌آموزان همراه بود، ارائه کردند و بر اساس پیگیری ایکنا در ابتدا زمان برگزاری اختتامیه جشنواره در اواخر خردادماه اعلام که به دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخته شد، سپس دهه فجر زمان جدید اختتامیه این جشنواره اعلام شد که مجدد به دلایلی نامشخص با عدم برگزاری روبرو بود. ایکنا یزد با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم پیگیر چرایی تأخیر دوباره در زمان برگزاری اختتامیه جشنواره هنر قرآنی «دانش» شد.

حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: متأسفانه تغییر مسئولیت‌ها در شهرداری بویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اختتامیه این جشنواره را به تأخیر انداخت.

وی بیان کرد: جشنواره برگزار و نتایج اعلام و برترین‌های هر رشته مشخص شدند و ما آماده برگزاری جشنواره هستیم و از طرف آموزش و پرورش مشکلی در زمینه برگزاری وجود ندارد و در حال پیگیری هستم که روند اداری بحث تهیه جوایز جشنواره دانش به سرانجام برسد تا بتوانیم این اختتامیه را هر چه زودتر برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این زمینه به ایکنا گفت: تأمین اعتبار انجام شده و استعلام جوایز صورت گرفته و تا قبل از نوروز اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص چرایی تأخیر در برگزاری این جشنواره بیان کرد: اختلاف در تعیین جوایز بوده و اعتبار نیز در این زمینه مهم بود و خوشبختانه اعتبار لازم کسب شد و ان شاءالله تا پایان امسال شاهد برگزاری اختتامیه جشنواره دانش خواهیم بود.  

انتهای پیام