محمدرضا پور معین فعال قرآنی در گفت وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری برنا در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و تاثیرات آن در جامعه گفت: رویدادهای بین المللی در هر کشوری در سه محور جدی استوار است که در محور نخست در اقتدار، مدیریت، برنامه ریزی و توانمندی های درونی آن کشور و اعتبار جهانی اش است که رویکرد آن کشور را نشان می دهد بنابراین تعداد کشورها در مسابقات از اهمیت بسزایی برخوردار است که اعتبار ملی و بین المللی پدید می آورد.

وی افزود: در محور دوم هر کشوری که رویداد بین المللی از هر نوع اعم از ورزشی ، هنری ، مذهبی و ...را برگزار می کند نشان میدهد که آن کشور در هر رشته برگزاری ، حرفی برای گفتن دارد و باید خود را با افراد توانمند وارد رقابت ها کند؛ در خصوص مسابقات قرآنی هم اینچنین است و لذا شاهدیم که این مسابقات بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از اعتبار ویژه ای برخوردار است چرا که در پیش از انقلاب چنین رویدادی در کشور برپا نمی شد.

این فعال قرآنی تصریح کرد: مسابقات در شاخه ها و رشته های مختلفی در کشور مان برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران در تمامی مسابقات بین المللی قرآن در کشورهای اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده است؛ در مسابقات بین المللی قرآن در ایران نیز شاهد اعتبار بخشی مسابقه به دلیل حضور داوران، شرکت کنندگان و کارشناسان هستیم .

وی با اشاره به حضور فعال و کارشناسی خود در تمامی مسابقات بین المللی در کشورهای مختلف گفت: ما توانسته ایم طی دهه اخیر از حیث برنامه ریزی ، اجرا و مدیریت مسابقات بین المللی قرآن در جایگاه قابل توجهی قرار بگیریم البته دارای نقص هایی هستیم که می توانیم بهتر از قبل شویم.

پور معین تاکید کرد: طبق دیدگاه رهبر معظم انقلاب باید در همه زمینه ها اعم از اقتصاد، صنعت ، هنر و ...در منطقه جایگاه نخست را بدست آوریم و این موضوع در قرآن نیز صدق می کند .بنابراین باید با برنامه ریزی جایگاه مناسبی را در زمینه قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: باید به عنوان الگو در شاخه ها و رشته های قرآنی شناخته شویم ؛ یعنی در حوزه چاپ قرآن، برنامه سازی قرآنی ، تولید محتوای آموزشی قرآنی و ..... رتبه نخست را بدست آوریم.

پور معین تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر نمی توانیم درزمینه حفظ رتبه نخست را داشته باشیم باید ضمن تلاش بیشتر در سایر شاخه ها همانند کارهای هنری مرتبط با قرآن ، صحافی و .....جایگاه برتر را کسب کنیم.

وی تاکید کرد: صرفا نباید تمام هم و غم به برگزاری مسابقات و یا چنین رویدادی بسنده شود بلکه باید با برنامه ای منسجم در تمامی زمینه های مرتبط قرآنی رشد کنیم و به الگویی در جهان اسلام تبدیل شویم.

این فعال قرآنی با اشاره به سومین محور و تاثیر رویدادهای بین المللی به ویژه مسابقات بین المللی قرآن اشاره کرد و افزود: هر کشوری که یک رویداد بین المللی را برگزار می کند نشانگر امنیت بالای آن کشور است چرا که در صورت وجود امنیت و آرامش کامل ، کشورهای دیگر شرکت کنندگان خود را به رویداد رهسپارمی کنند بنابراین این موضوع نکته مهمی از حیث معرفی یک کشور محسوب می شود . 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسابقات بین المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران در میان اهل فن و کارشناسان زبانزد است و باید به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام/