شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

حال و هوای کنونی کی‌یف | روایت CNN از شهری که آماده مقابله با حمله بزرگ است

رانندگی در مرکز شهر کی‌یف جایی هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که این شهر برای حمله بزرگ روسیه خود را آماده می‌کند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ردیف‌هایی از بلوک‌های بتنی که به صورت پیچ در پیچ قرار داده شده‌اند. سد کردن جاده برای ممانعت از عبور تانک‌ها. انبوه کیسه‌های شن. موانع بداهه ساخته‌شده از قطعات فلز، چوب، لاستیک‌های قدیمی یا هر چیزی که در دست بوده است. و به هر طرف که نگاه می‌کنید، پرچم‌های آبی و زرد اوکراین وجود دارد.

شهر به طرز عجیبی ساکت است. بسیاری از مردم در روزهای اخیر فرار کرده‌اند. کسانی که مانده‌اند در پناهگاه‌ها، زیرزمین‌ها و ایستگاه‌های مترو به اعماق زمین رفته‌اند.

ایست‌ بازرسی‌ها که در امتداد نقاط ورودی شهر قرار گرفته‌اند توسط شهروندان عادی اداره می‌شوند. اینها سرباز نیستند. یک هفته پیش، بسیاری از این مردان در محل کارشان بودند یا از تعطیلات خود با دوستان و خانواده لذت می‌بردند. اکنون اما آنها آماده دفاع از پایتخت کشورشان هستند.

اولکسی گونچارنکو روز سه‌شنبه از یکی از پست‌های بازرسی در کی‌یف محافظت می‌کرد و با تفنگی که هفته گذشته پس از پاسخ به تماس مقامات اوکراینی برای آماده شدن برای دفاع از کشور برداشت، مسلح بود.

هوا به شدت سرد بود و گونچارنکو با سایر داوطلبان به‌صورت شیفتی کار می‌کرد. وقتی در ایست بازرسی نیست، می‌گوید که در پایگاه است و هر جا که بتواند کمک می‌کند. او یک نظامی نیست و هرگز هم نبوده است.

گونچارنکو به سی‌ان‌ان گفت: «من اصلا یک سرباز حرفه‌ای نیستم، اما می‌توانم تمام تلاشم را به‌کار بگیرم و اگر نیروهای روس وارد کی‌یف شوند، این کار را انجام خواهم داد.»