شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

موضع قابل تامل همسایه آمریکا در قبال روسیه | انتقاد از گوگل و فیسبوک

آندرس مانوئل لوپس اوبرادور رئیس‌جمهوری مکزیک گفت که این کشور هیچ تحریم اقتصادی علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال نخواهد کرد.

اوبرادور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، او همچنین از آنچه سانسور رسانه‌های دولتی روسیه توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نامید، انتقاد کرد.

لوپس اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما هیچ گونه تلافی اقتصادی را انجام نمی‌دهیم،  زیرا می‌خواهیم روابط خوبی با تمام دولت‌های جهان داشته باشیم.»

موضع لوپسز اوبرادور در تضاد با تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه روسیه به دلیل اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور است.

روسیه پیوندهای قوی با دولت‌های مختلف در آمریکای لاتین، به ویژه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه ایجاد کرده است، اما به نظر می‌رسد که روابط این کشور با مکزیک به دلیل روابط قوی ایالات متحده با آنها محدود است.

اقتصاد مکزیک و ایالات متحده عمیقا در هم تنیده شده‌اند. اما لوپس اوبرادور، رهبر چپ‌گرایان، گاهی روابط سردی با ایالات متحده داشته و از سیاست خارجی این کشور انتقاد کرده است.

اظهارات لوپس اوبرادور در پاسخ به سوالی درباره علاقه دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، یعنی لوک اویل و شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت به مکزیک بیان شد.

لوک اویل روز جمعه اعلام کرد که خرید ۵۰ درصد سهام اپراتور در یک پروژه نفتی فراساحلی در مکزیک را تکمیل کرده است؛ این بخشی از تلاش این شرکت برای گسترش دامنه جهانی  محسوب می‌شود.

رئیس جمهور مکزیک همچنین از سانسور رسانه‌های دولتی روسیه انتقاد کرد.

او گفت: «من با این واقعیت که رسانه‌های روسیه یا هر کشوری سانسور می‌شوند، موافق نیستم.»

گوگل، رسانه دولتی روسیه (RT) و سایر کانال‌ها را از دریافت پول برای تبلیغات در وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و ویدیوهای یوتیوب خود منع کرده است، مشابه اقدام فیسبوک پس از حمله به اوکراین.