شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین

محور گفتگوی پوتین با ولیعهد ابوظبی + جزئیات

کدخبر: 479905
اقتصادنیوز: در گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه با ولیعهد ابوظبی، مسائلی از جمله روند اجرای توافق‌های اوپک پلاس، همکاری در سازمان‌های بین‌المللی و اوضاع اوکراین مطرح شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفت‌ وگوی تلفنی کرد و روند اجرای توافق‌های اوپک پلاس و همکاری در سازمان‌های بین المللی و اوضاع اوکراین موضوع های مهم این مذاکره را تشکیل می‌داد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعانی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای با یادآوری اینکه در گفت و گوی پوتین و ولیعهد ابوظبی، مسائل مهم همکاری‌های دو کشور بررسی شد، افزود: دو طرف سطح همکاری‌های دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی-بازرگانی و حوزه های دیگر را عالی ارزیابی کردند. 

در گفت و گوی تلفنی همچنین به اهمیت همکاری‌های سازنده دو کشور در سازمان های بین المللی در وهله اول سازمان ملل اشاره و بر عزم متقابل برای توسعه مشارکت راهبردی دو کشور تاکید شد. 

در ادامه بیانیه گفته شده است: پوتین و ولیعهد ابوظبی، روند اجرای توافق ها در چارچوب اوپک پلاس را بررسی کرده و برای ادامه همکاهنگی اقدامات دو کشور به منظور تثبیت بازارهای جهانی انرژی ابراز علاقه مندی کردند. 

اعضای  اوپک پلاس  شامل کشورهای صادرکننده نفت به علاوه روسیه در نشست بهمن ماه بار دیگر تصمیم به افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت گرفتند.

اوپک پلاس در هفته های اخیر با درخواست‌های مصرف کنندگان بزرگ برای تولید بیشتر نفت و تزرق ان به بازار جهانی با هدف مهار افزایش بهای این کالای مهم در بحبوحه نگرانی از اختلال در تامین نفت همزمان با بحران اوکراین روبرو بوده‌ است.

پوتین و محمد بن زاید سپس در مورد بحران اوکراین گفت و گو کردند و رئیس جمهوری روسیه علت ها و اهداف عملیات نظامی روسیه در دفاع از دونباس را اعلام کرد و ولیعد ابوظبی نیز به حق روسیه برای تامین امنیت خود اشاره کرد.