شهرخبر

محاصره گسترده اوکراین توسط روسیه؛ مراکز نظامی نابود شدند

محاصره گسترده اوکراین توسط روسیه؛ مراکز نظامی نابود شدند

ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند.

وزارت دفاع روسیه، ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه، روز سه شنبه در نشست خبری روزانه گفت که نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین، ۱۳۲۵ زیرساخت نظامی این کشور را هدف قرار دادند که ۴۳ مقر فرماندهی و مراکز مخابراتی نظامی از آن جمله است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ۳۹۵تانک و نفربر زرهی و ۵۹ آتشبار سنگین و ۱۷۹ عراده توپ و ۲۸۶ خودرو نظامی ارتش اوکراین در حملات شش روز اخیر نابود شده است. 

ساکنان نزدیک مراکز ارتباطی خانه های خود را ترک کنند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از ساکنان کی یف که خانه های آنها در نزدیکی مراکز ارتباطی و آنتن های ویژه رله و پخش خطوط مخابراتی ارتش اوکراین قرار دارد خواست تا هر چه سریعتر خانه های خود را ترک کنند.

به گزارش ریانووستی، کوناشنکوف گفت: به منظور جلوگیری از حملات اطلاعاتی به روسیه(جلوگیری از انتشار اخبار کذب و فیلم های جعلی ضدروسی)، مراکز ارتباطاتی ارتش اوکراین و مرکز هفتاد و دوم پ.س.او در اوکراین، مورد حمله ارتش روسیه قرار می گیرند. 

دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد

کوناشنکوف دربیانیه ای اعلام کرد که پیشروی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین ادامه دارد و امروز همرمان با پیشروی نیروهای روسیه، ارتش جمهوری خلق دونتسک نیز به حملات به مواضع ارتش اوکراین ادامه داده و به مرزهای این جمهوری با مناطق دیگر اوکراین رسیدند.

در نتیجه این حملات ارتش های روسیه و جمهوری خلق دونتسک در جنوب اوکراین به یکدیگر پیوسته و راه دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین فیلمی از پیاده شدن چتربازان این کشور در یکی از مناطق اوکراین و گشت هوایی بالگردهای این کشور را برای شناسایی واحد نظامی اوکراین پخش کرد. 

شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره قرار گرفته اند

به گزارش ریانووستی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز در پیام ویدئویی به پارلمان اروپا گفت: همه شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره نیروهای روسیه قرار گرفته اند. 

زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی بخواند. 

گفت و گوی تلفنی وزیران دفاع روسیه و ترکیه

یک مقام وزارت دفاع روسیه امروز از گفت و گوی تلفنی سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه خبر داد که در جریان آن دو طرف درباره وضعیت اوکراین گفت و گو کردند.

به گزارش ریانووستی، مقام روس گفت که وزیران خارجه روسیه و ترکیه درخصوص وضعیت خاورمیانه هم تبادل نظر کردند.

ترکیه بارها خواستار پایان عملیات نظامی روسیه در اوکراین شده و مقامهای این کشور مذاکره را بهترین راه برای حل و فصل اختلافات میان مسکو و واشنگتن دانسته  اند.

 گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک ادامه دارد

همرمان با اعلام پیشروی نیروهای دونتسک و لوگانسک به مناطق جدید تحت کنترل ارتش اوکراین، اخباری نیز از حملات ارتش این کشور و گردان های ملی گرای افراطی به شهرهای این منطقه بویژه با آتشبارها و خمپاره اندازها منتشر می شود.

به گزارش شبکه روسیه ۲۴در مناطق جمهوری خلق دونتسک بر اثر حملات ارتش اوکراین در شبانه روز اخیر ۲ نفر کشته و ۴ تن دیگر مجروح شدند.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن نیز اعلام کرده است که نیروهای این منطقه که به اوکراین اعزام شده اند در شبانه روز اخیر تلفات انسانی متحمل شده و ۲ نفر از این نیروها کشته شدند. 

هدف قرار گرفتن برج تلویزیون کی یف 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، بر اثر وقوع انفجار دستگاه های پخش تلویزیونی در داخل برج کی یف آسیب دیده اند و هم اینک ستون  دود غلیظ  از این برج دیده می شود. 

بر اثر انفجار در برج تلویزیون کی یف، شبکه های تلویزیونی محلی پایتخت اوکراین پخش برنامه های خود را متوقف کرده اند.

311311