شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برگزاری مسابقات

قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفتگو با مهر:

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن باید هیجان‌انگیزتر باشد

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن باید هیجان‌انگیزتر باشد

قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات قرآن باید هیجان‌انگیزتر برگزار شود تا برای مخاطبان جذاب باشد، به عنوان مثال، قطعه‌ای در نظر بگیریم و نمره نفس یا ارتفاع صوت به آن اختصاص دهیم.

علی‌اکبر حنیفی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن و آغاز سی و هشتمین دوره آن گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن، برخی شرکت‌کنندگان از کشورهایی اعزام می‌شوند که مانند ایران هستند و خودشان فعالیت‌های قرآنی مختلف دارند، اما برخی کشورها فعالیت‌های قرآنی آن‌چنانی ندارند و این مسابقات برای فعالان قرآنی انگیزه بسیار قوی ایجاد می‌کند و حضور در این مسابقات برایشان افتخاری است و می‌تواند رونق‌دهنده محافل و مجالسشان باشد و از این جهت می‌توان گفت این مسابقات حضورش برای کشور ایران و جهان اسلام ضروری است و هرچقدر گسترده‌تر شود، برای ترویج فعالیت‌های قرآنی بسیار مؤثر است و در این زمینه هیچ شکی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مسابقات قرآن و سرآمد شدن جوانان این مرزوبوم در مسابقات توانسته تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کند، بنابراین در لزوم برگزاری مسابقات تردیدی وجود ندارد و یکی از بهترین کارها و سرمایه‌گذاری در جهان اسلام است.

حنیفی عنوان کرد: در حال حاضر، عاقلانه‌ترین و بهترین کار همین است که مسابقات به صورت مجازی برگزار شود. بحمدالله در زمانی که بلاها زیاد شدند، به همان نسبت پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل مجازی به وجود آمد که می‌شود در این فضا با بهترین کیفیت کارها را انجام داد. البته در زمانی هم که مسابقات بین‌المللی قرآن به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، عده محدودی می‌توانستند شرکت کنند و شاید ۹۰ درصد علاقه‌مندان که از شهرستان‌های مختلف بودند، به صورت مجازی مسابقات را دنبال می‌کردند، در شرایط کنونی، کمی به این تعداد اضافه شده و هم‌اکنون بهترین کار همین برگزاری مجازی مسابقات است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر چند کشور بیشتر نیستند که در سطح جهان مسابقات بین‌المللی قرآن را برگزار می‌کنند و ما توانسته‌ایم بهترین مسابقات را با کیفیت در ایران اسلامی برگزار کنیم، افزود: پیشنهاد من این است که مسابقات به‌صورت تخصصی‌تر و جذاب‌تر برگزار شود و اشکالات را برطرف کنند و در این زمینه باید از نظرات هنرمندان و کارشناسان قرآنی بهره‌مند شد.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: مسابقات قرآن باید هیجان‌انگیزتر برگزار شود تا برای مخاطبان جذاب باشد. به عنوان مثال، قطعه‌ای در نظر بگیریم و نمره نفس یا ارتفاع صوت به آن اختصاص دهیم، با این شیوه تفاوت‌ها بهتر مشخص می‌شود. در رشته حفظ نیز باید با چند روش عالی و جمعی، اجرا شود. تشریفات باید حذف شود و ما باید الگوسازی کنیم و نحوه داوری‌ها نیز مهم است که باید بررسی شود، اما در اصل برگزاری مسابقات قرآن تردیدی نیست و به سهم خود از مسئولانی که این کار جهادی و قرآنی را انجام می‌دهند تشکر می‌کنم.

گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.