شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#انگلیس#تحریم#بانک#شخصیت#کرد

انگلیس 5 بانک و 3 شخصیت روسیه را تحریم کرد

نخست‌وزیر انگلیس از اعمال تحریم علیه 5 بانک و 3 شخصیت روسیه خبر داد.

انگلیس 5 بانک و 3 شخصیت روسیه را تحریم کرد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به دنبال به رسمیت شناخته شدن مناطق تحت کنترل جدایی طلبان شرق اوکراین از سوی روسیه از اعمال تحریم علیه 5 بانک و 3 تاجر روس خبر داد.

جانسون طی سخنانی در پارلمان این کشور مربوط به تحولات اخیر در اوکراین، تصمیم شب گذشته روسیه را «انکار مشروعیت اوکراین به عنوان یک دولت» دانست.

وی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بهانه لازم برای یک جنگ تمام عیار فراهم کرد، گفت: در صورت بروز بدترین سناریو، یک کشور اروپایی با 44 میلیون مرد، زن و کودک، هدف یک جنگ تجاوزکارانه در مقیاس وسیع قرار می‌گیرند که بدون هیچ توجیهی فقط به دلایل پوچ که پوتین شب گذشته توصیف کرد، انجام می‌شود.

وی اظهار داشت که بنابراین پنج بانک روسی به ترتیب "راسیا"، "گِنبانک"، "پروم اسویازبانک"، "بانک توسعه و بازسازی چیورناموریه"، بانک پس انداز صنعتی". ما همچنین سه فرد را گنادی تیموچنکا، بوریس روتنبرگ و ایگور روتنبرگ تحریم کردیم.

جانسون افزود که دارایی‌های این افراد در بریتانیا نیز مسدود می‌شوند، و ورود آنها به انگلیس و بازار این کشور ممنوع می‌شود. علاوه بر این، همه شرکت‌ها و افراد انگلیسی از هرگونه همکاری با آنها منع می‌شوند.

وی تاکید کرد که این تنها "قسمت اول" تحریم هایی است که دولتش آماده اعمال آن است و در صورت لزوم می‌توان محدودیت‌های دیگری نیز اعمال کرد.

گفتنی است نیروهای جدایی طلب مورد حمایت روسیه از سال 2014 بدین سو مدعی تشکیل دو جمهوری خودخوانده در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار مسکو در شرق اوکراین را صادر کرد. این اقدام پوتین واکنش‌های شدید جهانی را در پی داشت.

منبع: انتخاب