شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عتبات#عتبات عالیات#رئیس جمهور

سفر خانواده های شهدای ایران و عراق به عتبات عالیات

سفر خانواده های شهدای ایران و عراق به عتبات عالیات

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف گسترش مناسبات میان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران و مؤسسه شهدای عراق و امضای تفاهم‌نامه همکاری وارد بغداد شد.

‌به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به بغداد به محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ این دو شهید گرانقدر، بر ضرورت پیگیری کامل پرونده ترور این دو سردار رشید اسلام و لزوم مجازات عاملان این ترور تأکید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران ملاقات‌های سیاسی و ابلاغ سلام رئیس جمهور به مقامات کشور عراق را اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش همکاری‌ها با مؤسسه شهدای عراق در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی و اقتصادی و امضای تفاهم‌نامه همکاری از برنامه‌های این سفر است.

سفر خانواده شهدای دو کشور به عتبات عالیات، معالجه جانبازان مؤسسه شهدای عراق در بیمارستان‌های ایران و دعوت از شرکت‌های ساختمان سازی ایرانی برای ساخت شهرهای مسکونی به منظور اسکان خانواده‌های شهدای عراقی از موضوعاتی است که طرف عراقی پیشنهاد بررسی آنها را در جلسه امروز عنوان کرد.

در نخستین سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به بغداد، مؤسسه شهدا و جانبازان عراق، مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران ایران برای ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق را خواستار شد.

عبدالاله النائلی رئیس مؤسسه شهدا و جانبازان عراق در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، از بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در ساخت شهرک‌های مسکونی برای خانواده‌های شهدای عراق، این مؤسسه را یاری کند.

مؤسسه شهدا و جانبازان عراق از خانواده‌های ۳۵۰ هزار شهید حمایت می‌کند و اکثر شهدای تحت پوشش مؤسسه شهدا و جانبازان عراق جزو قربانیان رژیم حزب بعث صدام، تروریسم القاعده و داعش و شهدا و زخمی‌های نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم هستند. این مؤسسه یک سازمان مستقل است و رئیس آن با پیشنهاد نخست وزیر از سوی مجلس عراق تائید می‌شود.

منبع: مهر