شهر خبر

رهبر انقلاب: هرگاه اراده آحاد مردم تابع اراده الهی بشود، انسان‌ها کار‌هایی انجام می‌دهند که به‌نظر ناممکن است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: هرگاه اراده آحاد مردم تابع اراده الهی بشود، انسان‌ها کار‌هایی را می‌توانند انجام بدهند که به نظر ناممکن است. در طول تاریخ همین تجربه نبوی قابل تکرار است؛ این تجربه البته با تفاوت‌هایی برای ملت ایران اتفاق افتاد و آن عبارت بود از ریشه کنی سلطنت در این مملکت.

خبرگزاری میزان- سخنرانی حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سالروز عید مبعث لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به صورت مستقیم از شبکه‌های خبر و یک سیما، رادیو ایران و حساب‌های دفتر رهبر انقلاب در فضای مجازی در حال پخش است.

محور‌های سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:

- روز و شب مبعث که بزرگترین هدیه عالم وجود که در دعای شب مبعث بر آن تعبیر شده بر تجلی الاعظم به نبی مکرم اسلام برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد.

- بعثت نبی مکرم (ص) هدیه به همه بشریت است

اگر بخواهیم دو عنصر را در نظر بگیریم عنصر عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق که مجموع ارزش‌های اسلامی است اگر این دو عنصر را در نظر بگیریم تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی‌ترین هدیه و سعادت را به بشریت عطا کرده است.
 
- در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت، اخلاق و تزکیه را ذکر کرده است.

- بعثت رسول اکرم اسلام (ص) چیزی را تحقق بخشید که به نظر محال و ناممکن بود و آن این بود که از مردم جزیره العرب دوران جاهلیت، یک امت با فضیلت ساخت که به نظر چنین چیزی با نگاه عرفی، محال به نظر می‌رسید. مردم آن دوران عربستان مردمانی بی‌هدف، به شدت نادان و دچار فتنه‌های بزرگ، نداشتن علم و معرفت و اخلاق و ... با همه این‌ها به شدت متکبر و خشن و حق‌ناپذیر و لجوج بودند. اما پیامبر اکرم (ص) از همین مردم یک ملتی ساخت که متحد، با فضیلت، فداکار و دارای عالی‌ترین خلقیات بود؛ و بعد هم در کمتر از ۲۰ سال آوازه جهانی پیدا کردند و توانستند فکر و اندیشه خود را منتشر کنند.

- هرگاه اراده آحاد مردم تابع اراده الهی بشود، انسان‌ها کار‌هایی را می‌توانند انجام بدهند که به نظر ناممکن است. در طول تاریخ همین تجربه نبوی قابل تکرار است؛ این تجربه البته با تفاوت‌هایی برای ملت ایران اتفاق افتاد و آن عبارت بود از ریشه کنی سلطنت در این مملکت.

- این در حالی بود که پشتیبان این حکومت سلطنتی در کشور آمریکا، انگلیس و حتی این اواخر شوروی سابق بود که همگی از حکومت پهلوی دفاع می‌کردند، اما ملت ایران توانست ریشه کنی این حکومت را تحقق ببخشد.
 
 

خبر تکمیل می‌شود...