آرش معیریان نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: لازمه شکل‌گیری چنین کاری که یک سریال 90 قسمتی کمدی برای پخش روتین ساخته شود، عزم، اراده و تصمیم مدیریت و مسئولان یک شبکه در سیما را می‌طلبد که شبکه سوم سیما در طول این سال‌ها ثابت کرده در جریان‌سازی، جذب مخاطبان، تولید برنامه‌های جذاب، سرگرم‌کننده و پرمحتوا شبکه موفقی بوده است. وقتی رکن اساسی تولید یک مجموعه 90 قسمتی که همت خود شبکه، مدیران شبکه و به خصوص مدیر شبکه را می‌طلبد و این شرایط در شبکه سه وجود دارد و به همین دلیل با وجود اینکه سال‌ها تلویزیون از ساخت سریال‌های طنز 90 قسمتی فاصله گرفته شرایط برای تولید «پلاک 13» فراهم شد.

معیریان خاطرنشان کرد: نکته بعدی حضور تهیه‌کننده‌ای است که تصمیم داشته باشد کاری را با نهایت کیفیت انجام دهد. بارها ممکن است پیش بیاید که من به عنوان کارگردان با پیشنهادات مختلفی مواجه شوم ولی وقتی کار کمی جلو می‌رود متوجه می‌شوید که آن جدیتی که ابتدا به شما پیشنهاد شد در تولید وجود ندارد و به همین دلیل شک و تردید و ترس به وجود می‌آید. خوشبختانه در این پروژه هم تهیه‌کننده و هم شبکه تولیدکننده اثر صداقت، صمیمیت، جدیت و ایمان به کار در عملکردشان وجود دارد.

وی افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مولفه برای موفقیت یک سریال طنز حضور بازیگرانی است که با صداقت، همدلی، احساس مسئولیت و جدیت کار کنند. بنابراین وقتی این نوید داده شد که بازیگران مدنظر من برای حضور در این سریال دعوت خواهند شد، من احساس کردم که سه رأس این مثلث کامل و درست است و با نهایت انگیزه و شور و شوق این کار را پذیرفتم.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مشغول تصویربرداری قسمت‌های 74 یا 75 هستیم و هیچ احساس خستگی در ما وجود ندارد. بیش از 6 ماه در شرایط سخت هر روز کار کردیم و همچنان انگیزه و اراده همه ما بالا و قوی است. وقتی شما یک سریال 90 قسمتی کار می‌کنید همزمان با تولید پخش هم ادامه دارد و خوشبختانه تا امروز پیش نیامده که به دلیل عقب ماندن تولید در پخش خللی ایجاد شود و از طرف دیگر مسئولان و مدیران محترم شبکه سه سیما نهایت همدلی و همکاری را با ما داشته‌اند و خوشبختانه مردم هم راضی بوده‌اند و از مجموعه استقبال شده است.

معیریان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: بازخورد خوب سریال «پلاک 13» ثابت کرده که مردم هنوز هم از سریال‌های 90 قسمتی طنز استقبال می‌کنند. اگر در طول این سال‌ها تولید چنین سریال‌هایی را شاهد نبودیم دلیلش این نیست که عزم و همت ساختش وجود نداشته بلکه هر روز شرایط تولید سخت‌تر می‌شود. اگر شما بخواهید هر روز 20 تا 25 دقیقه مفید فیلمبرداری داشته باشید باید مهندسی و توانمندی خاصی داشته باشید و باید طراحی و تدبیری هم از جانب شبکه شاهد باشیم. در واقع از هر جهت چنین کارهایی نیازمند قاطعیت گروه‌های مختلف هست؛ شک نکنید اگر این نگرانی از سوی شبکه وجود داشته باشد که ممکن است یک سریال در ادامه تولید و پخش با مشکل مواجه شود و پخش و تولید آن را متوقف کنند، هیچ شبکه‌ای حاضر به ریسک نمی‌شود چرا که نمی‌خواهد بی اعتمادی برای مخاطب ایجاد شود.

وی افزود: من همیشه می‌گویم در کار فیلمسازی تخصص و مدیریت تولید برای رسیدن به راندمانی مفید در طول روز یک بخش ماجرا است و بخش دیگر قوت قلب و اطمینان دادن شبکه مالک پروژه است تا شما را با یک دلگرمی به سمت پروسه تولید و پخش هدایت کند و با شما همراه شود. وقتی تولید «پلاک 13» را شروع کردیم شک و شبهه داشتیم که هیچ مشکلی ایجاد نشود اما آنقدر موج مثبت، همدلی و پشتیبانی خوبی از سوی مسئولان شبکه سه سیما صورت گرفت که خود اعتماد به نفسی به ما داد که توانستیم این سریال را به خوبی بسازیم.

کارگردان سریال «جلال‌الدین» در ادامه گفت: سریال «نقش خاک» را آماده نمایش دارم. برای من باعث افتخار است که در این پروژه حضور داشتم، این سریال محصول اراده کل سیمای استان‌ها است. مدیر کل محترم سیمای استان‌ها دکتر فاطمی، معاون و مشاورشان آثار شکیبا و همینطور مدیر کل سیمای استان همدان با ما همکاری و همراهی دلسوزانه و صادقانه‌ای داشتند تا کاری با محوریت افزایش تولید و رفع موانع و استعدادیابی نخبگان انجام دهند.

وی افزود: وقتی من با چنین متنی مواجه شدم که تلفیق دانشگاه با صنعت بود احساس کردم که جدا از فعالیت‌های فیلمسازی‌ام می‌توانم در معاونت استان‌ها هم در ثواب تولید چنین کاری سهیم باشم. «نقش خاک» را خیلی دوست دارم چون سریالی است که برای اولین بار تلاش کردیم با توجه به مضمون و ایده‌ای که در بطن کار وجود دارد کاری کنیم که فضای مستند داستانی ایجاد شود و اثر از حالت نمایشی و تصنعی بودن دور باشد. به همین دلیل در آن سریال برای اولین بار قالب مستند داستانی را با پلان‌های طولانی و دوربین رو دست اجرا کردیم. کار سنگینی بود که تمرین‌های  بسیاری داشتیم و فکر می‌کنم یک سریال خاص و متفاوت ساخته شده است که مخاطب باهوش تلویزیون با این اثر ارتباط برقرار خواهد کرد. این سریال در 20 قسمت آماده نمایش شده، ترانه تیتراژ را علی لهراسبی به پروژه هدیه کرده‌اند و به صلاح‌دید مسئولان محترم سیمای استان‌ها در یکی از شبکه‌ها پخش خواهد شد.

انتهای پیام //