شهر خبر

شب پرکار وین/ مذاکرات برای بستن مذاکرات ادامه دارد

کدخبر: 479730
اقتصادنیوز: طرف‌های مقابل در مذاکرات وین امشب مواضع خود درباره روند مذاکرات وین را اعلام کردند؛ مواضعی که امیدوارکننده به نظر می رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده انگلیس و فرانسه در وین در توییت خود از هشتک « مرحله پایانی مذاکرات وین» استفاده کرده‌اند. نماینده چین می گوید که روشنایی پایان تونل دیده می شود و نماینده آمریکا هم به پایان مذاکرات امیدوار است.

 

انگلیس: مذاکره ادامه دارد

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین در توییتی اعلام کرد که کار برای پایان دادن به مسائل باقی‌مانده در روند مذاکرات همچنان ادامه دارد.

 استفانی القاق، مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین روز دوشنبه در توییتی نوشت: نشست غیررسمی مشارکت‌کنندگان در برجام پایان یافت. تلاش برای بستن مسائل نهایی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین در توییت دیگری نیز نوشت: نشست تروئیکای اروپایی با علی باقری کنی پایان یافت. کار ادامه دارد. این کار (بار دیگر) تا انتهای شب ادامه خواهد یافت.

وی در انتهای توییت از هشتگ « مرحله پایانی مذاکرات وین» استفاده کرده است.

 

فرانسه: تروئیکای اروپایی  مجددا با هیات ایرانی دیدار  می‌کند

همچنین فیلیپ اررا، مدیر کل امور سیاسی و مسائل امنیتی وزارت خارجه فرانسه نیز در توییتی نوشت: تروئیکای اروپایی به زودی مجددا با هیات ایرانی دیدار خواهد کرد.

وی نیز در انتهای توییت خود از هشتگ  « مرحله پایانی مذاکرات وین» استفاده کرده است.

 

چین: روشنایی پایان تونل دیده می شود

مذاکره کننده ارشد چین در مذاکرات وین پس از پایان نشست غیررسمی اعضای برجام اظهار داشت که مذاکرات به مرحله آخر رسیده و مشارکت کنندگان در گفت‌وگوها روشنایی پایان تونل را می‌بینند.

وانگ کوان، مذاکره کننده ارشد چین دوشنبه شب در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ ابراز امیدواری کرد که تمام طرف‌ها در راستای حصول توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان کار کنند.

وی افزود که زمان دست یابی به توافق نهایی رسیده است.

روسیه: هنوز فرصت داریم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تاکید کرد که ضرب‌الاجل به پایان رساندن مذاکرات هسته‌ای تا آخر ماه فوریه نبوده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در توییتی در پاسخ به کاربری که درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین در ماه فوریه و احتمال برهم خوردن مذاکرات سوال می‌پرسید، نوشت: به راستی دلایلی داشتیم تا باور کنیم که مذاکرات وین بر سر برجام تا آخر ماه فوریه به طور موفقیت‌آمیز به پایان برسد. این انتظارات به وقوع نپیوست. جای تاسف دارد اما دراماتیک نیست. این یک بازه زمانی بود و نه یک ضرب‌الاجل. ما هنوز فرصت نهایی ساختن مذاکرات طی روزهای آتی را داریم.

 

آمریکا: امیدواریم

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که علی‌رغم افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب، مسکو همچنان بخشی از مذاکرات وین بر سر احیای برجام باقی خواهد ماند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که روس‌ها همچنان بخشی از مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی خواهند ماند.

وی در ادامه عنوان کرد که دولت بایدن امیدوار است پیشرفت در این مذاکرات حاصل شود.