شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#روسیه#پیشروی ارتش#اوکراین

پیشروی به سمت کی‌یف ادامه دارد | محاصره کامل پایتخت تا چند روز دیگر

پیشروی ارتش روسیه به سمت شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین همچنان آرام است، اما آنها از دیروز حدود 5 کیلومتر به مرکز شهر نزدیک‌تر شده‌اند.

تانک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا صبح دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که نیروهای روس اکنون «تقریبا 25 کیلومتر دورتر از کی‌یف» هستند.

این مقام گفت: «به نظر می‌رسد پیشروی آنها به سمت کی‌یف همچنان خط اصلی تلاش‌شان باشد و ما انتظار داریم که آنها بخواهند به حرکت رو به جلو ادامه دهند و سعی کنند شهر را در روزهای آینده به محاصره خود درآورند.»

او ادامه داد: «تصرف خارکف برای روس‌ها یک هدف است و آنها به تلاش برای پیشروی در شهر ماریوپل در جنوب اوکراین نیز ادامه می‌دهند، اما نیروهای روس هنوز هیچیک از این دو شهر را تصرف نکرده‌اند.»

این مقام گفت: «اعتقاد کنونی این است که اگر آنها بتوانند خارکف و ماریوپول را بگیرند؛ اگر بین این دو شهر خط بکشید، می‌توانید ببینید که به آنها اجازه می‌دهد بخش شرقی اوکراین را تقسیم کنند.»

یک مقام ارشد دفاعی دیگر آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از زمان اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر آماده‌باش نیروهای بازدارنده تسلیحات هسته‌ای کشورش در روز یکشنبه، هنوز هیچ چیز خاصی را ندیده است.

این مقام گفت: «با توجه به اعلام دیروز پوتین، ما همچنان این موضوع را تا جایی که می‌توانیم از نزدیک زیر نظر داریم. من فکر نمی‌کنم که در نتیجه فرمانی که او داده است، چیز خاصی دیده‌ باشیم.»

این مقام افزود: «ما در موقعیت بازدارندگی استراتژیک خود راحت و مطمئن هستیم.»