شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل

با اعلام از سوی واسیلی نبنزیا:

مسکو:برای حمایت از مردم دونباس بر اساس منشور ملل متحد اقدام کردیم

مسکو:برای حمایت از مردم دونباس بر اساس منشور ملل متحد اقدام کردیم

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز مجمع عمومی این سازمان در سخنانی اعلام کرد: برای حمایت از مردم دونباس بر اساس منشور ملل متحد اقدام کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز مجمع عمومی این سازمان در سخنانی ا علام کرد: موضوع اوکراین اخیرا در رسانه ها مطرح شده است. اما کسی تا کنون اعلام کرده است که چرا این موضوع رخ داده است؟

نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: مفاد توافق مینسک از سوی اوکراین رعایت نشد. عدم وفاداری اوکراینی ها به توافق مینسک باعث شد که ما به این اقدام دست بزنیم. اوکراینی ها دونباس را دائما هدف قرار می داند؛ اما می گفتند که آن ها خودشان این اقدام را کرده اند .

«واسیلی نبنزیا» در این باره اضافه کرد: آن ها مردم و غیرنظامیان در دونتسک و لوهانسک را هدف قرار می دادند. مردم این دو منطقه ۸ سال در معرض تجاوزات اوکراین قرار داشتند. این اقدام را برای نازی زدایی بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد به انجام رساندیم.

وی اضافه کرد: خرابکاری های دولت اوکراین در مرزها، سیل مهاجران در مرزها را به راه انداخت. سایرین اتهام زنی های اوکراین را تکرار کرده و اقدامی برای جلوگیری از تنش آفرینی های کی یف به انجام نرساندند. در ۱۵ فوریه رییس جمهور اوکراین گفت که کی یف به دنبال عضویت در ناتو است. روسیه به دنبال آن است تا بر اساس قوانین سازمان ملل از مردم دونباس حمایت کند.

ادامه دارد ....