به گزارش برنا؛ در این دیدار پیرامون توسعه همکاری‌های میان دو کشور، آخرین تحولات سوریه، تحولات اوکراین، استمرار گفت‌وگوهای فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، تاکید کرد، ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و  سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفت‌وگوهای ملی سوری- سوری، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور،  تلاش خواهد کرد.

خاجی همچنین تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران  کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران در دست پیگیری است.    

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاش‌های کشورمان  در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حمایت از گفت‌وگوهای میان سوری‌ها در قالب فرمت آستانه، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد  با توجه به روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه، همواره رایزنی‌های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی در سوریه، به دست نیاورده‌اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم‌ها به دست آورند.

انتهای پیام/