شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#اماراتی#همزمان#منابع

الخبر الیمنی فاش کرد؛

استقرار نیروهای اماراتی و آمریکایی در پایگاه نظامی در حضرموت یمن

استقرار نیروهای اماراتی و آمریکایی در پایگاه نظامی در حضرموت یمن

منابع نظامی در شهر المکلا یمن از استقرار نیروهای چند ملیتی در این شهر همزمان با تکمیل ساخت و آماده‌سازی فرودگاه الریان به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی مشرف بر دریای عرب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخبر الیمنی، منابع نظامی در شهر المکلا یمن از استقرار نیروهای چند ملیتی در این شهر همزمان با تکمیل ساخت و آماده‌سازی فرودگاه الریان به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی مشرف بر دریای عرب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع نظامی اعلام کردند: نیروهای اردنی، سودانی و آمریکایی در کنار نیروهای اماراتی در پایگاه نظامی الریان در شهر المکلا در استان حضرموت یمن مستقر شدند.

پایگاه نظامی الریان دومین پایگاه نیروهای چند ملیتی است که امارات آن را در ساحل شرقی یمن افتتاح کرده است. فرودگاه الریان در نزدیکی سواحل دریای عرب است؛ اما امارات برای آماده سازی این فرودگاه به عنوان یک پایگاه نظامی جایگزین برای پایگاهش در جزیره عصب اریتره تلاش می‌کند.

تصاویری که ماهواره ای ایجاد پایگاه‌های نظامی در جنوب باند فرودگاه و محل فرود بالگردها را نشان می‌دهد. پادگان‌های نظامی و ورزشگاه‌ها و آشیانه پهپادها و بالگردها در این تصاویر دیده می‌شود.

استقرار نیروهای چند ملیتی در شهر المکلا در راستای طرح استقرار نیروهای ائتلاف متجاوز علیه یمن در طول ساحل شرقی یمن است.

این منطقه، موقعیت استراتژیکی به دلیل نزدیکی به دریای عرب و اقیانوس آرام دارد. همچنین استان‌هایی در این منطقه قرار دارند که دارای منابع نفتی و گازی هستند.