شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#معاون وزیر#عربستان سعودی

رایزنی ولیعهد ابوظبی و معاون وزیر دفاع عربستان درباره مسائل نظامی

رایزنی ولیعهد ابوظبی و معاون وزیر دفاع عربستان درباره مسائل نظامی

ولیعهد ابوظبی با معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و در خصوص مسائل نظامی بحث‌و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و معاون وزیر دفاع امارات با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان  دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و همکاری مشترک بین دو کشور رایزنی کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد: دیدار محمد بن زاید با خالد بن سلمان  روز گذشته و با حضور «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات در ابوظبی صورت گرفت.

رئیس ستاد کل ارتش عربستان ، فرمانده ستاد عملیات مشترک عربستان سعودی  و مدیر دفتر خالد بن سلمان نیز در این دیدار حضور داشتند.

دو طرف در این دیدار روابط دوستانه امارات متحده عربی و عربستان سعودی و همکاری راهبردی آنها در همه زمینه‌ها به ویژه در امور نظامی  را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خالد بن سلمان در توئیتر خود نوشت: عربستان روابط تاریخی با حکام و ملت امارات دارد که مبتنی بر سرنوشت یکسان و مشترک است.

 

امارات  متحده عربی و  عربستان سعودی  از مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ارتش یمن اخیرا از سه حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک امارات خبر داده است. حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته در یمن به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/