شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ترامپ#دولت

مک‌مستر: حمله به اوکراین برای پوتین دستاورد بزرگی است

مک‌مستر: حمله به اوکراین برای پوتین دستاورد بزرگی است

ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی دولت ترامپ گفت، پوتین وقتی به اوکراین حمله کرد خیلی بیشتر از آنچه که برایش چانه زنی می‌کرد، به دست آورد.

 ژنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: نیروهای اوکراینی کار فوق العاده‌ای انجام داده‌اند. با این حال، فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه بیش از آن چیزی که دنبالش بود به دست آورد. فکر می‌کنم هر کاری که آشکارا از نظر مالی می‌توانیم انجام دهیم شامل پیگیری اقدامات جنایتکارانه بین‌المللی پوتین با تحریم‌ها مهم است. اما حمایت از توانایی اوکراین برای دفاع از خودش نیز جایگاه مهمی دارد.

مک‌مستر همچنین اضافه کرد، پوتین در درک اینکه اوکراین یک رژیم خودکامه و مستبد نیست که در آن خفقان سیاسی اثرگذار باشد، اشتباه کرد. مردم اوکراین برای آزادی خود می‌جنگند. آنها برای دموکراسی مبارزه می‌کنند و برای یکدیگر و حق حاکمیت خود دست به نبرد می زنند. فکر نمی‌کنم تصرف کی‌یف در آینده نزدیک مورد توجه قرار گیرد. فکر می‌کنم ۷۲ ساعت آینده واقعا حساس خواهد بود.

تا یکشنبه صبح کی‌یف هنوز تحت کنترل نیروهای اوکراینی بود. هزاران اوکراینی که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند برای دفاع از کشور در مقابل روسیه سلاح به دست گرفته‌اند.

ژنرال مک‌مستر همچنین در حین بحث در مورد حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اوکراین گفت، گزینه‌های نظامی متعددی در خارج از ایالات متحده وجود دارد که مستقیما با روسیه وارد جنگ شوند.

به گفته این مقام سابق کاخ سفید، تلاش‌ها می‌تواند شامل بازگشایی خطوط هوایی تجاری در اوکراین برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و باز ماندن راه‌های زمینی کشورهای همسایه نظیر لهستان، رومانی و مولداوی باشد. راه دیگر هم تامین مجدد سلاح برای اوکراین است.

311311